Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 I dag var jeg til samtale hos Jon hausken. Som jeg skrev tidligere så er det nå kun han som er villig til å prøve å hjelpe oss. han sa til meg i dag at alle legene han hadde sankket med sa at de forstod ikke hvorfor han prøvde en gang, de mente det var umulig for meg å bli gravid. Da sa jeg til han at det har jeg hørt før, men jeg fikk en jente tilslutt likevell. Nettopp sa han da. Vi kom vel frem til at at vi begge tror ikke det er umulig, berre VELDIG vanskelig. Videre begynnte vi å snakke om behandlingsopplegget, hva vi skulle gjøre videre. Han sa at han trodde vi berre måtte prøve inseminasjon i stede for IVF. det var akkuratt dette jeg også tenkte. Vi var enige i at det ville være like greit fordi jeg får ikke mer enn ett eller to egg ved IVf uansett. Jeg skal nå gå fast på prednisolon. han sa at siden vi hadde valgt pakkeløsning med IVF og hadde ett IVF forsøk igjen så skulle vi få alt gratis. men nå skal dere høre det utrolig. vi skulle få inseminering i det uandlige, GRATIS!!! Så det som skjer nå er at jeg kommer aldri mer til å ha IVF forsøk. Vi skal gå på med inseminasjoner. Nå i begynnelsen skal jeg ikke bruke noen medisiner annet enn prednisolon, skal berre inseminere i naturlig syklus. Han har lyst å bruke tid på å kartlegge syklusene mine å se hbordan slimhinnene er fra gang til gang osv...... Etter hvert putter vi på litt hormoner + inseminering. Så ja, dette kan ta laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid, og det er ikke sikkert jeg blir gravid. men nå har jeg vertfall noe å forholde meg til, å jeg slipper å bekymre meg for det økonomiske. Spurte han også hvor han trodde problemet mitt egentlig lå, eggstokkene eller hypofysen. han sa at han trodde vertfall ikke det var noe galt med hodet mitt;) haha. Så ja, svaret er eggstokkene. Jeg var rett å slett berre unormal, annerledes enn alle andre. Ikke noe å gjøre med, så dette kan ta tid. men vi får håpe det får en lykkelog slutt.
Alid@ Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Kjempe bra Tryne, så godt å få noe å forholde seg til og godt å vite at ikke alle har gitt deg opp:) Nå trenger du ikke tenke på det økonomiske og slipper å bli plaget av de sterke hormondosene som du tidligere måtte ta. Hausken er en fantastisk dyktig mann og det må bare være så deilig å vite at han har trua og hjelper dere videre;) Dette er ikke umulig som dere sier så dere får bare ta tiden til hjelp! Vi andre jentene her inne får krysse fingrene masse for dere!!!! Ønsker deg masse lykke til videre!!!
Regndråpe Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Vet du, dette var fantastisk godt å høre, ble helt rørt jeg på dine vegne...! Ønker deg masse masse lykke til - og det blir spennende å følge med på vegen videre :-)
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Så bra du kom i kontakt med den fornuftige mannen! :-) Utrolig at han vil gi dere inseminasjoner gratis. Det er ikke alle som ville gjort, for å si det sånn...! Masse lykke til på denne prosessen. Den blir nok sikkert lang, men nå vet du jo litt mer hva du har å forholde deg til. Ønsker deg alt godt i tiden som kommer. Klemmer fra
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2009 Tusen takk alle sammen, dere er utrolig gode å ha. veien blir nok veeeeeeeeldig lang ja, å det vil nokk være svært mange tunge stunder. men på en eller annen merkelig måte har jeg nå klart å gjort alt jeg kan for at vi skal få det til. Går ikke dette så kan jeg ikke gjøre mer. jeg er så glad for at jeg valgte Hausken. jon er helt fantastisk. Han ser virkelig mennesket, han ser ikke på meg som ett tall. jeg kunne se at han virkelig ville at jeg skulle bli gravid. berre det at han vil prøve når ingen andre vil, det sier mye for meg. å det er godt å ha han på laget mitt. Så nå får jeg tygge prednisolon tablettene mine.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Så spennende Tryne! Og husk at det bare er et par år til du evnt. kan starte adopsjonsprosessen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå