Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Hei, min datter som lenge har pratet tydelig og rent, har brått begynt å stamme.. Hun sier f.eks jeg jeg jeg jeg... før mer kommer. Og slik starter nå mange av settningene. Noen som har erfaring eller råd?
meg og jentene Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har hørt barn som er tidlig utviklet med språket, kan ha en periode med stamming, at det rett og slett stopper opp litt! Har bare hørt det sånn i forbifarta, vet ikke noe mer om det.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Dette lurer jeg også på. Datteren min blir 3 år i mai, og for ett par mnd siden så begynte hun også å stamme, akkurat på samme måten som din- Bruker veeeedlig lang tid før hun kommer igang med setningen. Virker som om det er verst hvis hun er litt ivrig. Håper det bare er en fase.....
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Hei samme "problemet" her hos min datter på 2år og 8mnd. Har også vært veldig tidlig ute med språk og hatt lange tydelig setninger . Er som regel første ordet i setningen som kommer om og om igjen før hun får fullført setningen. Har også hørt at det er vanlig og at det ikke er tegn på videre stamming hvertfall. Føler hun har så mye å si at det liksom stopper opp for henne;) Antar at det er en fase og gir henne den tid hun trenger for å si det hun vil;)
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 nevnte stammingen for leder i barnehagen, og hun sa at dette var helt normalt, og ingenting å bekymre seg over. Når de kommer i denne alderen begynner de å lage lengre setninger, og da kan det lett kludre seg til for de. Hun har over 30 års erfaring fra barnehgae, så jeg regner med at hun vet hva hun snakker om .Jeg ble iallefall beroliget :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå