Gå til innhold

kjenner ikke livmoren i det heletatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns det er utrolig rart, vet jo at alt står bra til pga var på ul for ikke lenge siden...

idag er jeg 14+5 og kjenner fortsatt ikke noe til livmoren... kjenner både stående og liggende.... men akk nei.... hvor høyt bør den være??

lørdags morgen var magen mer hard, føltes som om den var rett med navlen..men tenkte meg om kan jo ikke vært den??? må vel ha vært urinblæren eller noe?? var skikkelig tissetrengt;p hehe

Skrevet

Hei,

jeg er sånn ca like langt kommet som deg og jeg kan heller ikke kjenne noe til livmoren. Det til tross for at jeg kjente den godt de første ukene. Da kjente jeg noe hardt over skambeinet og det var litt ømt nesten. Nå for tiden er ikke magen så hard, så da kjenner jeg nesten ingenting.

Jeg stresser litt med det, kjenner jeg, men tror nok at alt er som det skal være. Men magen vår må da vokse en del de neste ukene fram mot UL - synes da å huske at jeg hadde mage ved ordinær UL forrige gang jeg var gravid?

Skrevet

Jeg synes kanskje også at jeg kjente den bedre for en ukes tid siden (er 15 uker i morgen). Men magen har definitivt vokst (begynner å bli en ååpenbar gravidemage)- men er akkurat som om den ikke er liike hard lenger- kanskje den har løftet seg litt opp og fått bedre plass ;o)

Skrevet

når jeg var i uke 12+0 var livmoren min 3-4 fingre under navelen, er nå 14+0 og tror det er livmoren jeg kjenner rett ved navelen nå

Skrevet

jeg kjenner heller ingen ting,men jeg har litt "dvask" mage i utgangspunktet...det vil si jeg kunne vel egentlig ha veid 5 kg mindre før jeg ble gravid...men jeg veit at det var en baby i magen min da jeg var 12 + (ul) og nå er jeg begynt på min 15 uke..tror magen kommer når den vil jeg...den blir nok stor og tung!!

Skrevet

Jeg er 16+6 på vei og kjenner heller ike livmora. men har hørt hjertelyd og kjent spark i 2 dager(:D) så alt er nok bra med oss:-D

Skrevet

I mitt forrige svangerskap klarte jeg aldri å kjenne livmoren min :P Klarte liksom ikke finne ut hvordan det kjentes ut. Jordmoren prøvde å vise meg med fingrene, men jeg klarte ikkje kjenne noe livmorkant! hehe!

Tok det ikke så tungt! Livmoren var jo der og alt var jo bra!

Skrevet

ahhhså bra det ikke bare er meg;) hehe... vet jo at alt er bra der inni, men ugh... vil jo så gjerne kunne "følge med" selv også, hehe... skal på kontroll hs legen på torsdagen om to uker da;) så får jo vite målet, men, hehe....

Skrevet

Hei Toppris.

Tenker at det du kjente nær navlen din kan ha vært livmoren jeg, men at det har vært den fulle blære di som har pushet den så langt opp?

Med en inni der så tror jeg du skal kunne kjenne livmorkanten ca 8-10 cm under navlen nå (hvis jeg husker riktig). Men dette varierer jo stort fra person til person. (siden jeg har to så er jeg ikke sammenlignbar), men jeg har kjent livmoren min godt også med mine to første, men bare når jeg lå på ryggen, klarte å slappe av i magemusklene og klemte til over skambeinet. Er kanskje best kanten som kjennes (som lett kan forveksles med blæren hvis den ikke er tom).

Den er nok der som du sier uansett om du kan kjenne den eller ikke og den kommer garantert til å vokse ettervhert :):):)

Morsomt å følge deg her inne, tror vi har termin noenlunde på samme tid (september) og du er en av de jeg har lagt spesielt merke til :)

Skrevet

ååååh må si at det virkelig varmet! måtte smile litt her nå ja, håper da virkelig at det er en positiv grunn til at jeg har blitt lagt merke til, hehe, og ikke etter krangling osv;p sier det jeg mener for å si det slik;)

joda, den er nok der... syns du er kjempeheldig som har to, og fortsatt har det! er rart å tenke på at her skulle det egentlig vært to... menmen, slik er det jo bare... er bare bra jeg ikke vr lengre på vei da det skjedde... pga jeg tror selv at når det er flere så knytter de tidlige bånd til hverandre... at de/den gjenværende vil føle ett lite savn... hvis du skjønner;) når har du termin??

Skrevet

He he absolutt bare positivt. Jeg er jo fullstendig hekta her inne og er gjerne inne flere ganger i løpet av dagen. (litt flau men sånn er det bare).

Deilig da at noen er aktive og lager liv her og skriver innlegg sånn som du :):):)

Har den siste tiden vært mest aktiv med innlegg på tvilling/flerling siden men leser jo det meste likevel (føler ofte det blir litt feil å svare nettopp fordi det ikke er sammenlignbart når jeg har to).

Jeg syns jeg husker et innlegg fra deg om to men så at du forsvant du så jeg tenkte at jeg kanskje bare la merke til nicket ditt etter at du hadde svart på en annen tvilling gravid, men da var det kanskje deg likevel?

Er helt enig med deg i at jeg tror de lager bånd ettervhert inni der og at når det først går galt så er det bedre at det skjer tidlig. Jeg tror de har mer enn nok med å bli laget i begynnelsen men at de kanskje nå fremover begynner å danne disse båndene? (bare en følelse da) Når mistet du din ene? Og hvordan oppdaget du det?

Jeg føler meg superheldig og priviligert som har to inni her, men merker også at jeg er mye mer redd for at noe skal gå galt nettopp fordi det er to. Egentlig litt rart for fornuften sier jo at mister du en når du har to, så har du jo likevel fortsatt en,......men det er bare det at fornuften ikke råder over det og nå når jeg er kommet over uke 12 så føler jeg at disse to hører sammen og at det dermed ville være enda verre å miste en av disse enn å miste en enling......Vet det er rart og kanskje det bare er fordi jeg er eldre nå enn med mine to første men da var jeg ikke redd i det hele tatt (var sånn; enten så er den her for å bli eller så er det ikke meningen).

Oi ble langt og mange rare tanker fra meg her (ler).

Har termin 13. eller 14. september men har i grunnen bestemt meg for at siste uka i august er en fin fin tid å føde på........:)

Når er din termin?

Skrevet

hehe, blir slik her også, er her inne sånn hips om haps;p greit tidsfordriv... selv om jeg ser på tv eller gjør andre ting må jeg jo innom her da, hehe, var her like mye når jeg fikk min sønn i 06;)

jeg fikk plutselige blødninger, kom i to puljer hvor i den andre var det mye slik... var vel 4/5 uker på vei... var da på ul og inni der var det to poser, hvor den ene var grumsete... ny ul uken etterpå, fortsatt to poser, men var noe inni den ene, men kunne ikke se skikkelig egentlig... uken etter det igjen (!!!) var det ett lite hjerte i posen med dannelsen i... så nå, ja.. en igjen;) merket sv.skapet kjempe tidlig... testet positivt tidlig... magen var oppblåst osv... sa til ei veninne at det måtte være to inni der, hu bare lo av meg... men fikk det jo bekreftet til slutt da, at det hadde vært to inni der... så man vet vel egentlig slikt best selv;p

nå er jeg 14+5 (før midnatt), 15+0 på onsdag og foreløbig termin er 0409;) min sønn kom 11 dager før ul terminen, 1 dag etter mensterminen... så regner med denne kommer før også selv om jeg ikke har noe å gå etter som fx menstermin... men alle til mamma har vært "små", så tror det gjelder dette brnet oså.. at derfor blir terminen satt feil siden de måler hodet ut fra standard mål;) satser på august ja:)

når har du ordinær ul da? får vel gjerne flere ul du kanskje siden det er to? min er 1104, spennende! satser på jente denne gangen... følelsen er gutt da men... håper:) en av hver hadde vært noe...

Skrevet

Min ordinære UL er 16.4 (eller 18.04) også skal jeg til fødselslege i mai (tror jeg får UL da også).

også tror jeg det går slag i slag med UL hver 2-4 uke for å sjekke vekst etc. Fra uke 30 ser jeg at mange tvilling gravide har UL hver uke så jeg tror ikke det mangler på oppfølging under et tvillingsvangerskap.

Blir spennende å se om de kan se kjønn i morgen. Har en av hver fra før så det er jo hips om happ hva det er, men mannen er helt overbevist om at det er en av hver inni her. Jeg har tatt feil begge de andre gangene med min gjetning så jeg har sluttet å tro på kjønn ha ha.

Vi får begge satse på at vi blir august mammaer da, deilig å få slippe de siste "tunge" ukene samt få laaaang høst med de små før kulden setter inn for fullt :)

Er blitt skikkelig forkjøla idag (ugh), tett som en propp og stuper nå i seng :)

Går du til kontoller hos lege eller jordmor eller begge deler?

Skrevet

Jeg har heller aldri kjent livmora mi. Prøvde mange ganger forrige gang, men syns ikke jeg kjente noe spesielt i det hele tatt. Jordmora kjente heller ikke livmora denne gangen i uke 12, men jeg hadde visst bakoverliggende livmor. Magen vokser jo, men livmora kjenner jeg ingenting til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...