Gå til innhold

hvordan sjekker dere tempen til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er syk,og jeg sjekker tempen ofte om dagen synes jeg...har slik som man putter i rompa...men han hater d stakkars:( gråter bare han ser den pinnen......

så lurer på om jeg skal kjøpe slik som han tar i øret, tror dere den stemmer like bra?? mener jeg har hørt at den ikke er såå nøyaktig?

men føler d hadde vært bedre å bruke når d blir såpass ofte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de de har på apoteket er gode nok, de er for øre, kostet noe mer, ca 200,-, men er nok verdt det hvis smårollingen misliker så sterkt i rompa.

Skrevet

Åh, min jente og haaater den som måler i rumpa.. Vi har derfor begge deler.. Er hun litt varm så måler vi i øret.. Måler da begge ørene.. Er det stor forkjell, eller hun har høy temp, så måler vi i rumpa også for å få den nøyaktige temperaturen..

Det er stortsett tilnermet lik temp når vi måler både i øret og i baken, men du kan bomme på øremålingen,og for å være sikker bør du måle i rumpa,f.eks hvis du må ta kontakt med legevakt.

Hvis min jente har feber over flere dager, så ville jeg målt i rumpa morgen og kveld,og sjekket gjevnlig gjennom dagen med den i øret..

Skrevet

okei,da skal jeg kjøpe øretermometer tror jeg...

lønner seg å kjøpe på apoteket kanskje? eller er de like bra de på elkjøp o.l også....?

Skrevet

vil anbefalt det på apoteket.

Skrevet

Vi har kjøpt merket Braun (eller hvordan det nå skrives :)

Den kjøpte vi på Coop Byggmix, og de har samme typen på elkjøp sikkert.. Helt kurant.. Veldig fornøyd.. Muligens billigere? :)

Skrevet

når samboeren min skulle kjøpe tempmåler på apoteket,ble han anbefalt å kjøpe slik man stryker på pannen.... det var visst veldig bra! kan sjekke når ungen sover uten å måtte vekke de...

noen som har erfaringer med det?

Skrevet

Vi bruker Braun termoscan øretermometer på ungene. Har brukt det på lillesnuppa vår siden hun var under året og jeg kan garantere at det blir riktig hvis du drar øret litt forsiktig bakover, slik at du kommer ordentlig til, før du fører det inn i øregangen. Har faktisk ved flere anledninger kontrollmålt øret kontra rectalt og funnet at forskjellen er på 0.2 grader (altså eksempelvis 38.4 rectalt blir 38.2 i øret), altså ikke noen forskjell å snakke om.

Jeg syntes også rectalmålinger var fælt og føltes som et overgrep på ungen, derfor kjøpte jeg øretermometer og har ikke angret en dag på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...