Sunniva78 har to små Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Knerten hadde rennende nese og feber i to dager for et par uker siden. Dagen etter feberen forsvant fikk han utslett på mage og rygg, det varte i to-tre dager. Hadde ingen ubehag, klødde ikke. Allmenntilstanden var fin når feberen forsvant... Har tenkt i etterkant at dette kanskje var den sjette barnesykdommen..? Noen med peiling?
Jordbæret <3 Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Finnes det noe som kalles den sjette barnesykdommen?? Slik du beskriver det så høres det ut som den fjerde barnesykdommen. Den er tre dager med høy feber og når feberen gir seg så kommer et rødt utslett over hele kroppen. Alle mine barn har hatt den og alle fikk den rundt ettårsalderen. Vesla hadde da hun var 11 mnd.
Sunniva78 har to små Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2009 Tredagersfeber ble før kalt for den fjerde barnesykdommen, nå sier man den sjette. Kan lese her:-) Men spørs om det ikke var den han hadde ja!!
Sunniva78 har to små Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2009 -og her er linken... http://www.lommelegen.no/321371/tredagersfeber
Jordbæret <3 Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 takk takk. Da lærte jeg noe i dag også:-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Høres veldig ut som den fjerde/sjette barnesykdommen ja. Datteren min har akkurat hatt den, så det er liten tvil hos meg at det er det han har hatt. Det het den fjerde før, men nå har den forandret navn til den sjette. Iallefall ifølge legen vi var til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå