Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 4,5 måneder har begynt å få sort avføring, hva kan dette komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg på ingen måte ekspert, men hos voksne trodde jeg det kunne tyde på magesår. Men det kan jo ikke være det på så små barn;) Ville ringt hs eller fastlege bare for å spørre.

Skrevet

er det ikke tenner på gang da? Min skifter mellom svart, lysegul og slimete når det er tenner som presser på.... :)

Skrevet

Det var det jeg var redd for at det skulle være. Det skifter mellom svart, lysegul og ikke minst slimete avføring her også. Det er hvitt på gommen nede foran og han tygger febrilsk på alt han kommer over. Hvor lang tid kan det ta før de kommer opp? Har litt vondt av å se på at han klør så fælt.

Beklager at jeg er litt sen med å svare, men sønnen min og jeg sovnet i 4 timer på sengen sammen, mmmmmmmmmmm deilig .o)

Skrevet

Kommer litt an på hvordan avføringen ser ut i tillegg til fargen. Vi ringte nemlig legevakten her om dagen fordi suppa vår hadde blod i avføringen igjen. Denne gangen var blodet mørkere, noe jeg skjønte fra forrige gang at det ikke skulle være. Men legen sa at så lenge avføringen ikke var sort og leirete og blodet sort, så var det ikke noe vi trengte komme inn for. Men om den var det så kunne det være sår lenger opp i tarmen som måtte undersøkes nærmere.

Men stol på deg selv. Er du urolig så ring eller dra til legen. Det koster jo ingenting for de små. Og bedre å sjekke ut en gang for mye enn en gang for lite sier nå jeg:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at om avføringen var svart kunne det tyde på blod som stammer fra langt oppe i tarmsystemet og MÅTTE undersøkes. Så jeg ville dratt til lege med en gang.

Skrevet

Hvor lang tid det tar før tennene kommer opp aner jeg ikke, det er sikkert individuelt. Du kan evt prøve å ta en finger og massere litt oppå klumpene, hjelpe dem litt til å bryte gjennom liksom. (Har ikke prøvd dette selv altså, har bare hørt at det kan hjelpe.) Også kan du kjøpe Dentinox og smøre på gommene. Det bedøver litt sånn at han får en pause fra kløinga.

Så kos det hørtes ut å sovne sammen sånn :) Snupi her sover ikke så godt inntil lenger, men veldig kos da hun gjorde det!

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg snakket med jordmoren tidligere i dag fordi hs var ikke på jobb i dag og hun sa at hun trodde nok ikke det var noe farlig så lenge almenne tilstanden var bra, som den er. Men var allmenne tilstanden til barna deres som blødde dårlig eller hvordan oppførte barna deres seg?

Ble litt urolig jeg nå, skal ringe legen min i morgen!

Skrevet

Hvis barnet ditt plustelig blir hvit i ansiktet og ser litt "svimeferdig" ut kan det visstnok være noen form for farlig form for blokade i tarmsystemet (eller noe... husker ikke helt hva legen sa). Hvis formen til beibien din er fin så går det sikkert greit, men ville ringt legen ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...