Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har nå lest noen innlegg av deg, en ting som jeg synes gjenspeiler seg i alle innlegg er at det aldri er noe med deg. Det er alltid alle andre sin skyld for at ting er som de er. Hva med å prøve å se om det er noe du kan gjøre for at barna dine skal få det bedre? Ikke lukke øynene når det gjelder deg selv, men å våkne opp og ta litt tak i livet sitt. Hva med å begynne med å kaste ut samboeren din, for det er ikke bra for barn ( og hvertfall ikke de som kanskje sliter litt) å vokse opp i et alkoholisert hjem. Og lytt til hva barnevernet sier til deg, og samarbeid så godt du kan med de.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Det er jo ikke alltid like lett å se hva en gjør feil. Kanskje derfor en trenger hjelp til den biten, av og til? Jeg føler selv at jeg har god innsikt i det vi har her, både i meg og i barnet, og får dette bekreftet gjennom fagfolk vi har kontakt med. Likevel trenger jeg hjelp. Der er løsninger en vet en skulle hatt, men mangler teknikkene og kunnskapen til å gjøre noe med det. Det fortsetter lett i samme spor, for en vet ikke helt hva en konkret skulle gjort annerledes. Selv om en VET at en burde gjort noe annerledes. Det er heller ikke alltid like lett å se at små endringer, kan føre til store bedringer på andre områder enn der du gjør endringen. Ikke når en går oppi det hele tiden, og aldri ser det skikkelig utenfra. Og samtidig skal ta seg av det daglige som oppstår. Og har en da tilleggsbelastninger, som et dårlig forhold de voksne imellom, så gjør ikke det det noe lettere. Det skal litt til å klare på kort tid å endre hele livets dårlige vaner og egenskaper, hvertfall uten hjelp. En annen ting er at innen psykologien så snakker en om dette med ens personlighet. Du vet at alle har en side andre ser, men som en ikke ser selv? Der trenger en andre for å bli klar over de sidene. Du har en slik side, også. Selv om jeg klarer oppgaven med ungen min bra, så betyr det ikke at jeg har sittet over for andre folk og fagfolk og sagt alt jeg gjør feil. Jeg har ikke åpent drevet med granskning av meg selv, og mine tilkortkomminger som mor. Bruker du å gjøre det? Snakke om hva du gjør feil, og synes det er helt greit å bli avvist når du ber om hjelp? Ser du på det som dine feil og mangler når du ikke blir hørt der du ber om hjelp? Det er heller ikke sikkert tilkortkommingene er det som gjør situasjonen vanskeligst. Ingen er perfekt og ingen er like. Mi unge er snart voksen, så vi har vært gjennom barndommen, og holder på med tenårene.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Har også tenkt den tanken når det gjelder deg Trollbundet - ikke glem å gå litt i deg selv også kan umulig være alle andres feil at du er kommet i den situasjonen du er i..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 ja, det er når man anklager alle andre at man må gå inn i seg selv!.
Gjest Trollbundet Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har ikke sagt at det er alle andre`s skyld for at ting er som de er! Jeg har nok MASSE feil jeg regner jeg med,jeg er jo IKKE perfekt! Er du perfekt??? Du ber meg prøve å se om det er noe jeg kan gjøre for at barna skal få det bedre????? Det er jo akurat det jeg gjør!!! Jeg tenker omtrent hele tiden på dette,og funderer på hva kan jeg gjøre! Og ting har faktisk begynt å bli litt bedre,om dere tror det eller ei! Det vises i bøkene (ihvertfall mattebøkene) til sønnen min at han gjør ting på skolen! Dere aner ikke hvor stolt jeg er! Stolt av gutten min! Før var det nesten ikke noe han ville gjøre på skolen (eller lekser hjemme) og svarte læreren frekt og sånt.Men nå vises det i mattebøkene godt at han gjør det læreren ber han om:)). Han har en egen lekseplan med mindre lekser enn de andre barna.Og der står både det han skal gjøre på skolen og hjemme! For i dag står det lekser til Tirsdag/onsdag (det betyr at vis ikke alt blir gjort til tirsdag skal resten bli gjort til onsdag) : Ferdig nr 86. Og på skolen i dag skulle han gjøre : Oppg.74,75,85 og 86. Dvs det han ikke ble ferdig med på skolen i dag skulle han gjøre i lekser til tirsdag/onsdag.Og han hadde bare oppgave 86 i lekser og det ble gjort i dag:))). Forrige uke var likens,gjorde unna mange oppgaver pr.dag:). I bare den nyeste matteboka(skriveboka) hans så har han gjort unna 9 sider,og av de oppgavene som var blitt rettet var det 32 r`er:)).Og jeg tror de 2 siste sidene (som han hadde gjort i dag var rett de og,for jeg har sett gjennom de). Det kan hende han hadde flaks med de r`ene,det vet jeg ikke,han har ikke fått til noe særlig matte før da..Men han sa de var enkle de oppgavene han har gjort nå. Hovedsaken er jo da at han har gjort alle matteoppgavene læreren har bedt han om! Om det er framskritt:)). Barnevernet tror jeg er ei dårlig mor pga at sønnen min er vanskelig! Og dermed så greier jeg liksom ikke ta meg av datteren min også! Jeg skjønner ikke meg på dem..Og jeg skjønner meg ikke på læreren! Er det ikke slik det er da at læreren skal gå til foreldrene først om det er noe med barnet,og vis hun er bekymret for barnet så går hun da til b.vernet ETTER at hun FØRST har gått til foreldrene???? Det er jo slik med alle andre! Men ikke hos oss! Læreren til sønnen min går ALDRI til oss med problemene,hun går RETT TIL B.VERNET!!!! Og en annen ting,jeg lurer veldig på om ikke vi skal på elevsamtaler nå???? Læreren har nemlig delt ut sånn spørsmålsark til alle elevene UNNTATT sønnen min! Det er et ark med spørsmål ang.skolen som vi skal ha med på elevsamtalen! Begynner å lure på om ikke vi skal dit pga denne saken her! Og det synes jeg er helt galt! Skal vel ha slike samtaler likevel vel??? Nei,dette systemet altså! HI,en ting,ang samboeren min,så kaster jeg han ikke ut enda.Han har heldigvis ikke drukket på 5 uker nå,tar antabus`en frivillig.Og han skal på et avrusningssenter nå snart(har ikke fått time enda dessverre)! Jeg var med han til samtale med en psykolog der forrige tirsdag (den 10.3).Og jeg ønsker å støtte han videre! MEN skulle det bli flere episoder : Da er det på hode rett ut herfra!!!! Dette er siste sjansen hans,uansett om dere tror det eller ikke! Selv om b.vernet har sagt at det ikke har noe med hans alkoholproblemer å gjøre! Det har med at jeg ikke greier å ta meg av barna! Men der tar de ihvertfall fullstendig feil! Jeg greier det utmerket,skulle bare fått litt opplæring i hvordan jeg skal snakke til sønnen min på! Og jeg har alltid lyttet til b.vernet,har tatt imot dem med glede! For jeg (vi) trodde vi fikk hjelp! Men der tok vi dessverre feil:((
Gjest Trollbundet Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 som sagt så har jeg ikke anklaget noen eller skyldt på noen! Jeg er bare forbannet på b.vernet og skolen og FRYKTELIG lei meg:(((
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå