Gå til innhold

Anonyme sjokoholikere - uke 11.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jenter, da er det ingen vei tilbake. Mandagen er her, og sjokoladen skal bli liggende i skapet til lørdag. Eller skal vi si fredag kveld? ;)

Jeg starter med friskt mot iallefall, og håper dere er flere med meg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder dette alt som har med sjokolade å gjøre?

Skrevet

Ifølge Lucilla som foreslo dette gjaldt det ikke sjokomelk og sjokoladepålegg, men for meg gjelder det alt som har med sjokolade å gjøre ;) Jeg kan liksom ikke ha nugatti på skiva og drikke sjokomelk når ikke ungene får lov, da var det litt lettere å lure dem på kvelden etter de har lagt seg! Men du kan jo velge det du vil, det var en annen som valgte bort chips her siden det var det hun var hektet på ;)

Skrevet

Sjokoladepålegg på skiva har jeg aldri orket, heller ikke sjokomelk. Nei, når jeg spiser skikkelig mat, så spiser jeg skikkelig mat:)

Tenkte mest på chocoflarnen som jeg har i skapet, som jeg koser meg med til kaffien. Er som heroin. Men nå drikker jeg kaffe uten, så skal nok klare det. Men kanskje jeg skal bare kaste dritten?

Skrevet

Hehe, chokoflarn har jeg ikke smakt, men den tufsen av en mann kjøpte både sjokoladekjeks og vaniljekjeks på lørdag. Nå må jeg bare ha stålvilje;) For meg er det litt sånn enten eller, alt eller ingenting. Så nå må det være ingenting!

Skrevet

Vel, har gått på en smell allerede.... En bit bare, men.... Har lagt meg til den fikse vanen å spise 2-3 sjokobiter til kaffe'n når lille knert er lagt ut for å sove formiddagshvilen. Skal følge med på dere flinke avholdsmennesker og la meg inspirere :-)

Skrevet

Jeg er ved særdeles godt mot! Har heldigvis ikke sjokolade i huset nå, det hjelper det. For min del må sjokokutten gjelde alt som er sjokolade, ellers er det fare for at nugattiboksen går ned med skje. Eneste som er lov er kaffe mocca på café :)

Hvordan er det med dere, gjelder kuttet alt godteri? Det gjør det iallefall her, inkl chips.

Veide meg i dag morges og skal se om ikke dette hjelper på tallene der også etterhvert.

Hvordan skal vi rapportere? Ukentlig? Daglig?

Skrevet

Hver enkelt kan jo velge hva de vil avstå fra. For noen funker det å kutte ut alt, for andre ikke.

Jeg skal kutte ut sjokoladen først og fremst. Annet godteri og chips spiser jeg sjelden... kun sjokoladen;) Så er kun den jeg legger inn restriksjoner på, foreløpig. Meeen, jeg skal IKKE gå å kjøpe meg annet snop istedenfor sjokoladen altså;)

Sjokoladepålegg spiser jeg en gang i skuddåret, men hvem vet hva som skjer nå? :)

Har klart meg fint så langt, men nå er klokken bare ett på mandag og da, så litt tidlig å bli kjepphøy enda:)

Jeg har gjort et, etter min mening, genialt trekk denne uken, for å hjelpe meg selv på vei. Jeg har vært å handlet for hele uken (frem til fredag iallefall) i dag - jeg kjøpte ingen sjokolade og trenger derfor ikke gå på butikken av andre grunner før fredag. Så hvis jeg skal ha sjokolade så må jeg gå på butikken - kun for å kjøpe det. Og det hadde vært en alvorlig knekk i stoltheten min... Særlig nå som jeg da er nødt til å fortelle alle dere andre det:)

Så hvis jeg kommer å bekjenner at jeg har spist sjokolade, da har jeg vært på butikken KUN for sjokoladen - og da må dere love meg at dere håner meg!!!

Skrevet

Og forøvrig foreslår jeg at for hver minste lille sjokoladebit må man inn hit og skrifte. Det hjelper iallefall på meg:)

Og ellers hvis man trenger psykisk støtte:)

Skrevet

jeg har vært SKIKKELIG sjokoholiker hele svanger skapet og etter jeg fødte,blir drittsur hvis jeg ikke får sjokolade hver dag,men har nå klart å holde meg i en uke uten!!! juhuuu!!!

er alt for nærme den bikinisesongen,så jeg må slanke meg litt hihi..

Skrevet

Må vel innse at jeg har blitt sjokoholiker jeg også. Har akkurat spist meg kvalm på Cafebakeriet sine Sjokoladeterapi-cookies... Nå er det nok!! Jeg slenger meg med her jeg også!

Skrevet

Dag 1 og har holdt meg hittil! ;-D Det står 4-5 sjokoladebiter i en skål på stuebordet, som står igjen fra i går, de skal jeg klare å holde meg unna.

Løp en tur på tredemøllen i dag (nytt og bedre liv!! ;-)) og når jeg så hvor mye hardt arbeid som skal til for å forbrenne usle 180 kcal (ikke 50 g sjokolade engang!!) så håper jeg det vil motivere meg videre.

Skrevet

jeg er litt stolt da; jeg var å handlet i dag, og jeg greide å holde meg unna alt godt i butiken:-) men jeg kjøpte meg en brus da:-( men jeg skal holde meg unna alt godt i uka, helt til kl 1800 på fredager og etter 2300 søndager:-) er ved godt mot, har ikke noe godt i huset heller:-)

Lykke til alle med uke 11

Gjest amandine
Skrevet

Å åååå så flinke rødme rødme rødme har spist en Troika i dag og nå leste jeg her og fikk akkurat så dårlig samvittighet som jeg fortjener. Får innrømme at jeg har gått på en smell. Gjort er gjort og spist er spist jeg lover bot og bedring og melder meg herved inn i klubben

Skrevet

..kremt....jeg må også bøye hodet i skam og skrifte........ Dagen her har vært utrolig merkelig, vi pleier å stå opp sånn 08-09 (hun legger seg 18.30 på kvelden) etter litt kos i sengen vår, men idag var klokken blitt KVART PÅ TOLV(!!!!!) -ikke fatter jeg hvordan lille luringen plutselig kunne sove så lenge, men godt var det (",)

Uansett, når vi da endelig stod opp, var blodsukkeret mitt på minus, så når det første jeg så var en åpnet pose med bamsemums...vel...da var den vekk før jeg rakk å tenke noe særlig over det gitt.....

Men! Nå er det ikke noe mer sjokolade i hus, og jeg har spist knekkebrød og lagt mikro til å sove sin første lur (klokka to!! Hehehe), så jeg er egentlig ganske fornøyd alikevel.

(",)

Skrevet

Ingen sjokis på meg enda.enn god start.. på butikken uten å kjøpe!!! :)

har trillet tur i 2 timer idag vi,synest dette er god start ;)

Skrevet

* ehh... enn god start på overste linje skulle ikke være med ;)

Skrevet

Foreløpig klart meg fint idag. Utfordringen blir i kveld (spiste 7(!) muffins til kveldsmat i går, usj... -har flere i fryseren, men de må ligge til tidligst fredag kveld...) det er da det verste suget starter. Har bestemt meg for at om jeg blir sugen får jeg klare meg med te med suketter, evt en sånn pose med cappuchinopulver+kokt vann m suketter i....

Prøvde tre bukser idag, kom ikke behagelig inn i noen av dem. De er faktisk trangere nå enn 2 mnd etter fødselen (mini er 5,5 mnd), det er ikke bra!!! Full skjerpings fra nå av!!

Lykke til alle dere andre godtoholikere også :-) Detta fikser vi jenter!!!!!!

Skrevet

I dag er jeg temmelig stolt av meg selv!! Har vært på cafe, og istedet for cookies'en jeg alltid kjøper ble det GROV muffins :) Og den var faktisk kjempegod :) Og mektig! Ble en kaffe latte da, men med lettmelk, og det var jommen akkurat like godt det.

Så nå er det "bare" å komme seg helskinna gjennom kvelden. Skal til å legge Snupi nå, og da er 3 usle timer igjen. Har Options (tilnærmet kalorifri) kakao i bakhånd, men den taes bare frem i nødstilfeller! ;)

Dere er flinke jenter! Supersmart å handle inn til hele uka. Det eksempelet skal jeg følge :) STÅ PÅ :)

Skrevet

Kjempebra jobba, alle sammen!! :) :) Nå er klokken blitt halv åtte, og jeg har klart meg hele dagen. Har dog ikke vært på stuen, så jeg vet ikke om de sjokoladebitene ligger der ennå. (mulig noen av barna har vært bortpå, håper nesten det...) Har nå kokt meg en stor kopp te, og skal spise kvelds om noen timer, så jeg tror det skal gå bra i dag! :)

Spiste nugatti på brødskiva i sted, kanskje det har hjulpet meg over dagens kneik? :)

Skrevet

Kveldsmat ja, det var også lurt! Skal lage det om litt jeg også. Cluet er nok å ikke bli småsulten, da blir hvertfall jeg fort fysen på noe snop ;)

Har forresten bestemt meg for å kutte alt søtt i ukedagene jeg også. Skarre værra så skarre værra ;)

Skrevet

Åh, jeg må nesten melde meg inn her, jeg også! Fra idag er det sjokostopp (all snop), og det gjelder dessverre i helgen også:( Vekten har stoppet helt opp, så nå må jeg bare sette inn alle kluter for å få vekk de siste kiloene! Røyk på et par små non-stop hos svigers idag tidlig, men nå er vi heldigvis hjemme og borte fra alt som heter godis! Har fryktelig lyst på kakao ikveld, men jeg tror jeg skal greie å holde meg til te!

Veldig bra med en sånn tråd som dette:)

Skrevet

He, he, utrolig bra tråd :-)

Jeg er litt for sent ute til å være med fra ukestart, men jeg henger meg på nå!! Men har allerede konsumert 100 g melkesokolade i dag....

Uff, går i butikken bare for å kjøpe sjokolade, og gjemmer sjokolade og sjokoladepapiret så ikke mannen min skal se at jeg har spist...akkurat som en alkoholiker som gjemmer flasker i huset :-(

Men må stålsette meg max om jeg skal klare det fra nå, for jeg VET at det ligger en STOR sjokolade i skapet og venter på meg!

Lykke til alle, vet at dette kan være tøft ;-)

Skrevet

Jeg har vært flink idag!!! Har holdt meg unna sjokolade +++ idag og klarte til og med å la være å spise sjokoladeterapi cookies (fant plutselig en pakke i skapet!!!!) I tillegg har jeg gått tur pluss at jeg har vært å trent også ;)

Må si at vi er flinke alle sammen!!

Skrevet

var hos svigers på besøk idag og de kom ferm med kvikklunsj og marsipanegg med sjokolade, og jeg takka nei!!!!! DET skjer ikke ofte hos meg altså!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...