Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen der ute som nettop har fått sendt papirene sine til sykehus, for videre oppfølging??

Lurer litt på hvor lang tid det tar før vi hører noe fra Riksen, og hva som skjer da.

Tror papirene våre blir sendt i dag.

Veldig spent, etter to års prøving, og et halvt års venting pga sperm-prøver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss tok det 8 mnd i ventetid, vi var på Ullevål. Vi ble satt igang med nesespray i 3 uker så sprøyter i 1 uke, mener jeg det var (betalte ca 9000,-), så er det egguthenting og egginnsetting etter det, så er det å vente å se om egget sitter. Vi klarte det på første forsøk (det er visstnok ikke veldig vanlig) men desto lykkeligere er vi :)) Nå er vi i uke 15. La tiden gå og ikke stress (gi dere selv en velfortjent pause og nyt sommeren og hverandre), når dere endelig kommer igang går det fort, så du nesten ikke klarer følge med. Tenk positive tanker, så kanskje det hjelper på litt..lykke til!!

Skrevet

ÅTTE MND????????

Å hei og hopp. Jeg som er utolmodig allerede...

Hmmmm..

Positive tanker kan jeg prøve å klare, men det er bare ang det å få hjelp.

Har ingen tro på at vi skal klare det selv...

Ja, ja, da har jeg litt lenger tid på meg da, mest sansynlig, til å få pusset opp hjemme...

Skrevet

Ja...

Vi fikk papirene våre innsendt i høst, så var det til pers å ta en del blodprøver etter jul, disse tok det åtte uker å få svar på (kromosomprøver)

Så ENDELIG kom brevet:):) inkallelse, så Nå skal vi til trondheim for en ultralyd den 15 mai, så tilbake for uttak den 18 mai, og innesetting den 20 mai, så noen mnd går det, men likevel går det fort:)

Vi skal ha ICSI (mikroinnj.) så dette blir spennende,

Lykke til da !!! :)

Skrevet

Hvorfor prøver på kromosomer??

Jeg har bare sjekket hormon-blodprøver, og de var i orden, så hos oss er det i første ommgang mannen min som er et problem.

(Nesten ingen svømmere)

Hvilke område er det dere bor i, siden dere skal til Trondheim??

Nå har jeg "surfa" rundt her lenge, og godt å endelig "henge seg på" et forum.

Blir veldig spennende.

Pratet med legen min i går, og hun skulle sende papirene i dag, og trodde ikke det var stort problem å få hjelp. (Mannen min har hatt kusma som liten, og det resulterte i at han to år seinere , prøvde å operere ned den ene steinen)

Skrevet

Kromosomprøver blir tatt når det skal foretas ICSI.

Skrevet

hei på deg!!

jeg er også ny her...

etter å ha prøvd siden aug 07 utenresulatt så mente legen at egglederne mine kanskje var tett, og hun fylte straks ut skjemaet for ivf..

jeg har vært litt utålmodig i dette 1 og 1/5 året så eg har vært litt på private klinikker og tatt alt som er av prøver så sliper heldigvis å ta alle disse prøvene på nytt, de tar jo VELDIG lang tid noen av de...

skal bare inn nå når jeg får mensen for å ta en blodprøve og så skulle hun sende papirene...

jeg er veldig spendt og egentlig veldig redd!!!! er livredd for at det ikke skal gå på noen av de 3 forsøkene og at jeg skal få bekreftet min største frykt som 23 åring- at jeg ikke kan få barn.....

men må jo bare sprøve å tenke positivt....=)

er UTROLIG kjekt å lese her inne om andre i samme situasjon!!

Skrevet

Vi bor i kristiansund, skal dere også til st. Olavs? mannen min ble født med steinene i magen, (ble opr. ned først da han var 11 år!) så der var det ikke mange svømmere nei, men det er håp mente legen for de som var der var brukelige, hun så for seg ikke noe liv i det heletatt, heldigvis tok hun feil ( men uansett selv da er det visst håp) utrolig hva disse legene får til.

kromosomprøvene fikk vi beskjed fra st.Olavs om å ta etter at de hadde vurdert oss, så det kan hende dere har samme problemstilling som oss da!

Kjek med flere i samme båt ja, føles jo som om at ALLE får barn untatt meg.... :)

Skrevet

Hei!

Vi er også helt i startfasen. Har allerede hatt 1 AIH, som ble omgjort til IVF, hos Hausken. Ble gravid, men det rakk ikke engang å vises på graviditetstest før jeg mista.. Nå skal vi igang med IVF, og da skal vi til Haukeland. Legen sendte henvisning for flere uker siden, og jeg begynner å bli veldig utålmodig.. En ting er å måtte vente flere måneder, men det skal jeg alltids takle, så lenge jeg snart får vite HVOR lenge.. I need some control!! ;P Lurer på om en det blir 3 mnd eller 30... =P

Skrevet

du skal til haukeland du også ja(meg83)... det er der jeg hører til også... vi får holde hverandre litt opdatert da, vente tid osv... lurer velidg på hvor lenge vi må vente....

nå må jo jeg, som nevnt tidligere, inn neste uke å ta en blodprøve men etter den var tatt så sa hun at hun skulle sende papirene..

hun sa også noe om at HVIS vi var heldige så kanksje kunne vi komme i gang før sommeren... men vi måtte ikke regne med noe før til høsten....

så vi får bare smøøøøre oss inn med tålmodighet, prøve å tenke på litt andre ting, men det er neimenn ikke så lett som man skal ha det til...

Skrevet

legen min sendte papirene i november.. vi skal inn i mai nå... 5/6 mnd må man kanskje regne med:) kjedelig å ikke vite, ventetiden blir ekstra laaang... men lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...