Gå til innhold

Er STJØRDAL en fin plass å bo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bor i ei bygd rett utenfor Stjørdal.. Kjempetrives...

"alle" kjeder seg i tenårene,- så på det grunnlag var nok Stjørdal "feil dømt",- men det ligger jo så nært Trondheim at mange føler vi skulle hatt det samme her som der...... Det er MASSE tilbud til ungdom,- to treningssenter, fotball-, og håndballklubber i hvert hjørne, turn, friidrett, svømming, et par (tre) kampsportklubber. Ungdommens Hus på Stjørdal har noen aktive ildsjeler bak seg og har kommet meg for øret at her er musikkmiljøet stort for de som er interessert i andre ting enn idrett.... Turmiljø mtp fjell og skog er supert,- og bare et par timers kjøring fra alpnanlegg i Åre, Duved, Storlien og Meråker samt et lite ett på vei opp til Meråker i "Skjelstadmark".. Kinoen var A-liste frem til for et par år siden,- og da kom alle nye filmer samtidig som i Tr.heim,-men det hjalp desverre ikke,- folk dro til Tr.heim alikevel og pga lite besøk er de nå litt senere med nyheter.....

Jeg har selv bodd både "her og der",- også i utlandet,- men valgt å flytte tilbake....Blant min omgangskrets er det slik at "alle kommer tilbake" til Stjørdal,- etter studier og jobbstart i andre byer...Jeg kan vel med trygghet si at 95% av de JEG vet av har kommet tilbake....

Men nå er flere av de fra "utkantstjørdal da",- litt bygdefolk,- og her JEG bor er det veldig populært å flytte til..En stor bygd, stabile og gode forhold på skolen, (kjent for lite mobbing og inkludrende tiltak og antimobbing"kampanjer" som har funket)... Som tenåring skulle jeg ALDRI bo her som voksen,- men når man ble voksen så ser man hvor godt man har hatt det, byens spennende ting bli plutselig skumle når man tenker på at BARNA skal forholde seg til de- og som mange andre så ombestemte jeg meg altså :o)... Ikke angret et sekund...BOr på landet 7 min til "Byn på stjørdal", 2 min til togstasjon som bringer meg til Tr.heim på 40 min.....15min til flyplass,- og da er jeg hvor som helst på "Null tid"....

Velkommen skal dere være om dere velger og komme hit :o)

tusen takk for svar! Regner med at stjørdal ikke kan sammenlignes med Trondheim f.eks. Det er jo større og helt sikkert mere å finne på. Selv kommer jeg fra en liten bygd i nordland så stjørdal blir større enn den, men nå har jeg bodd i byer de siste 10 åra. Men jeg vil bo en plass hvor det er godt og trygt for barna mine og vokse opp, og en plass hvor vi kan bli kjent med folk. her i trheim føles det som en umulighet. kanskje bedre på en litt mindre plass...

jungeltelegrafen kjenner jeg godt til, og skal overleve den hvis det skulle bli problemet. men takk som sier fra :)

er enda veldig usikker... står mellom trheim og stjørdal isåfall... Veldig vanskelig dette. Vil jo bare gjøre det som er best for ungene! Skriv gjerne flere tilbakemeldinger! :)

Annonse

Kjempefin plass å vokse opp. -Kjipt i tenårene, men det er det vel uansett hvor man bor i landet.

Har fått egne barn nå, å lengter hjem til Stjørdal, vil gjerne at mine barn også skal vokse opp der ja.

Så ja, jeg ville ha flytta dit :-)

skjønner veldig godt dere som vil tilbake, har samboer kunne tatt med seg jobben til min hjemplass har jeg blitt KJEMPE glad, men det kan han ikke. Så er det en fin plass å flytte til for oss som ikke kjenner noen der?

HI

Jeg flytta til stjørdal første gang i 2001. så har jeg bodd i trondheim i 2 år i mellom, men flytta tilbake til stjørdal igjen.

Trives godt her. kjente ingen npr jeg flytta hit jeg, men har mange venner nå:)

Du får si ifra hvis dere flytter da vet du, så kan jeg være velkomstkomitè, hehe.

Hei.

Vi vurderer å flytte til Stjørdal.

Men, alt av hus til salgs nå ligger jo bare omtrent midt på golfbanen, og det er jo langt fra både sentrum og skoler.

Og, når det gjelder skoler;

Finnes det virkelig bare to barneskoler i sentrum?

Er det planglagt å bygge noen ny skole?

Og hvordan er det å b rundt golfbanen?

Får man skoleskyss eller må de små gå?

Hadde blitt sjeleglad for en velkomstkomite :D hehe ;)

begynner å friste å flytte til stjørdal nå! ;)

Men du, slank bakfra ;) det du lurer på, lurer jeg også på. Aner virkelig ikke... Vet det bygges ut en skole, men det kan være en ungdomsskole. Vi er ikke så interessert i å bo midt i sentrum, så at det er flest hus andre plasser gjør ikke oss noe ;)

Du får si fra hvis du finner ut noe av dette, så skal jeg gjøre det samme. Synes du bare skal flytte til Stjørdal så er vi iallefall to ;) hehe

HI :)

Annonse

hehe ;D jeg er med! :D

spørs bare om jeg får meg jobb der da, innen barnehage/skole/barnevern... ingen stillinger ute nå iallefall! ellers virker det som en koselig plass ;) litt billigere hus enn her i trheim.. er det bra for barn å vokse opp er jo plassen super :)

Må dere bo i Stjørdal sentrum da? Hva med Lånke eller Skatval (Hegra er også aktuellt,- men av en eller annen grunn er det så mye "Lenger unna" alt,- for meg)

Dett er mer "bygdeplasser",- og tror det er letter å bli inkludert i idrettslag, bygdekvinnelag (jepp (o: ) eller gjennom skolen,- da alle sammen går på en og samme skole uansett hvor i bygda de bor... Jeg skrev lenger oppe at jeg er fra Skatval,- og det er en veldig fin plass...Som noen sa,- bor man på golfbanen så får man liksom ikke fordelene med å bo i sentrum (langt unna alt) men likevel alle "ulempene" med å bo i sentrum (mye trafikk, stor skoler, vansker med å få barnehageplass på nærmesete barnehage etc)

Bare si ifra om interesser, alder på barn om dere ender opp med hus på Skatval :o)

Ved husleting kan dere søke leilighet/hus på Skatval, Lånke, Hell, Hegra...Dette er områder "på Stjørdal" men som er litt utenfor....

Skatval er 10min nord, Hell er rett ved flyplassen og går over i Lånke,- altså litt sør og Hegra så drar du østover mot Sverige..:o) Bare for å gi en liten ide om området :o) Skal man først utpå landet,- så hvorfor bo i en snart overfyllt tettsted(eller by faktsik) når man kan bo i et rolig byggefelt på landet? :o)

Lykke til alle sammen, med valg av bosted...Viktig at man trives der man bor..

Hei, er sjøl født og oppvokst i Stjørdal, men etter 10 år i Oslo er jeg kanskje farga av hjemlengsel og nostalgi...?

Skal ikke si noe om fordeler kontra ulemper med å bo i en litt mindre by/bygd, siden du allerede vet noe om det, men kan jo si et par andre fordelaktige ting om byen/bygda Stjørdal:

-Ligger gunstig til kommunikasjonsmessig; Trønderbanen har jevnlige avganger og togturen inn til Trondheim går langs fjorden og er vakker og avslappende, i tillegg er toget som regel i rute (ihvertfall sammenlikna med togene på østlandsområdet). Går også busser flere ganger i timen, tar ca 35 min til Trondheim sentrum.

-Som andre har nevnt, har inntrykk av at kulturtilbudet har tatt seg opp de seinere år, og har hørt mye fint om ungdommens hus og musikkmiljøet

-Stjørdalinger (som trøndere forøvrig) er joviale og avslappa av lynne, og vi føler oss beslekta med norlendinger, altså god sjanse for deg å skli inn i miljøet :-)

-Tror det fins flere skoler i sentrum nå, Fosslia, Husbymarka/remyra (litt usikker) og gamle Halsen, samt flott ny skole i Skatval sentrum.

-Personlig ville jeg valgt å bosette meg i villastrøkene "på flata" dvs Kvislabakken, Tangmoen el Stokkmoen fordi det er nærme stasjonen og sentrum (som absolutt ikke er et pent sted, men har det aller meste av shopping- og cafemuligheter), men aller helst på Skatval el Vikanlandet som ligger ved fjorden, sørvendt og med tidlig vår.

-Men "oppi bakkan" som vi sier (v golfbanen) er også ok, fin utsikt og tror det går pendelbusser til sentrum. Avstanden er uansett ikke stor.

-Stjørdal har fin natur, nærme til skog og fjell, lakseelv for dem som er interessert, og fjorden rett ved, med flere av Trondheimsfjordens flotteste sandstrender.

-Lykke til, jeg håper å flytte etter om ikke lenge :-)

Og ang. jobbmuligheter inne barnehage/skole/barnevern burde ikke d være noe problem, de fleste av slekt/venner av meg som har flytta hjem igjen (og det begynner å bli en del) jobber faktisk innenfor dette feltet.

Det er et regionalt kompetansesenter for midtnorge innenfor barne- og ungdomspsykiatri (eller noe sånt) der også, burde være en del arbeidsplasser der?

Hommelvik er sør for Stjørdal, og en fin liten plass

-----------

Nei ;)

1. Hjemstedet til dr. Yppert.......

2. Et høl i ingenmannsland på gammelveien til Selbu

3. Hverken by eller bygd eller noe som helst.....

Skal vi se; Samvirkelag, 1 uteplass, bankfilial, sagbruk, bensinstasjon og ei husklynge, og det var vel alt? Ellers så er det vel noen hus oppover mot Selbu, og noen hus i åsen mot gammelveien til Stjørdal.

Til og med Åsen er da et bedre forslag......;)

Hommelvik har vi faktisk vurdert lenge, men uten noen store grunner har vi kommet fram til at Stjørdal er bedre. Har vært å sett flere ganger, og det er en nydelig plass, men... blir kanskje litt for lite.

Dette er så SINNSYKT vanskelig! Og er KJEMPE glad for tilbakemeldingene jeg har fått/får!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...