Gå til innhold

selvstendig næringsdrivende innen homeparty-virksomhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vurderer å begynne med homeparty-virksomhet, men firmaet krever at jeg registrerer meg som selvstendig næringsdrivende (mva og hele pakka). Noen som har vært ute for dette?

Hvilke konsekvenser får dette for skatt/skatteoppgjør? Jeg har jo alminnelig lønnsinntekt tillegg i løpet av året...

Har lett og lett på nett for å finne noe om dette, men... hjelp??

Fortsetter under...

Skrevet

jeg driver med mary kay å vi trenger ikke bli selvstendig næringsdrivende før man tjern 50tusen, inntill da kan man være hobbykonsulent.. men elles blir det vel at du på trekke skatt av det å regne mva å slikt.. lurt å gjøre det vær mnd..

Skrevet

HI her.

Ja, de fleste firmaene opererer sånn, men ikke dette dessverre :-( Her må man registreres med en gang med org.nr.

Er bare så redd for at når skatteoppgjøret skal tas, så vil jeg komme veldig dårlig ut hvis jeg driver i det "små" (holder et party i uka eller noe).

Noen som har erfaring med dette?

Skrevet

åjah nei da vet jeg ikke.. da trekkr du vel en del skatt av det du tjener... så spørs om du da vil tjene mye på det vist du driver på ganske lite

Skrevet

Noen andre her med kunnskap?

Skrevet

mamma drev med tupperware og var også gruppeleder. Så hun gjorde det bra. Hun kom med en haug med kvitteringer. Så hun fikk bare beskjed om å ta det som hobby hehe. Men er mange år siden da.

Jeg drev med perfeckt Home og der tok man det som hobby.

Men ta vare på reise utgifter, utgifter til tlf samtaler og alt anna du har av utgifter på å være konsulent. For det kan du trekke fra skatten,

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...