Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er "regelen"? Gleeeeder meg til å kunne sove hele natten igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 mnd sier de vel. Når barnet får to måltid med fast føde for dagen har det ikke behov for mat om natten. Behøver ikke bety at du får sove hele natten fordet :P

Skrevet

ok-takk! regner ikke med det heller, men kanskje noen hvertfall ;)

Skrevet

Når barnet er klar for det!

Skrevet

Jeg er uenig i at to faste måltider holder for babyen for å klare seg hele natten gjennom, men dette er også individuelt. Jeg har lest at når de er 10 mnd og er oppi fire faste måltider om dagen, da kan de være klare for det.. Ellers kan man regne med at noen vil ha opptil andre leveår også.. Problemet er jo at mange mammaer vil ha friheten sin, begynner i jobb eller er lei av å ikke sove natten gjennom. Er ikke dermed sagt at babyen er klar for det. Noe som heter naturlig avvenning også, er man heldig så slutter babyen å våkne av seg selv før den er året. Uansett vil det jo være andre grunner til at de kan våkne også..

Skrevet

vi legger jenta vår klokka sju og hun våkner sju ...dette har hun finni ut av seg selv ,så det går vell automatisk kanskje ...vet ikke

Skrevet

mini sluttet å få mat på vår natt (dvs mellom tolv og åtte) når han var 5mnd. Jeg tok han opp og ammet når jeg gikk å la meg.

-Når han var 6.5mnd orket han bare ikke å våkne for å få mat, og spiste ikke. Ergo ble han natt avvent da... -han våknet kl fem da. Fikk litt vann på en flaske av pappa'n og 3min etterpå sovnet han (dette gjentok seg noen dager).

-Jeg tror også barn har godt av sammenhengene søvn, slik som oss voksne! Så jeg ville aldri drøyet til 2-3års alder som ei over her nevner!

Skrevet

Glemte å si, mini hadde akuratt begynt å spise to fulle måltid om dagen + masse masse melk når han ikke lenger fikk mer nattmat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...