Solitude Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Har nettopp tatt prikktest på huden som viste at jeg hadde flere allergier en bjørk-gress allergi. Bl.a støvmidd allergi. Men er det virkelig nødvendig med spesial dyne,pute og madrass trekk ? Hva gjør dere ? Har dere kjøpt inn slike trekk ? De er jo kjempe dyre... Finnes det ikke dyner som ikke midden trives i ? slik at man slipper å kjøpe trekk over vanlig dyne ? Hilsen fra en nybegynner...
Sånn kan det gå Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Eldstekaren vår fikk også utslag på det da han ble testet pga plager med gresspollen, men han har aldri merket noe pga støv så vi har aldri gjort noe spesielt i forhold til dette. Om du ikke selv har plager vil jeg vel si at du ikke trenger gjøre spesielle ting i forhold til støv. Merker du plager derimot blir det jo noe annet og da finner du nok fort ut hvor mye ekstratiltak som må til.
olla Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Jeg hatt hatt allergi lenge, men husker ikke helt hva som slo ut sist. Vet det var gress og bjørk og støv(men vet ikke om det er forskjell....) I hvert fall kan jeg ikke ha dun, har prøvd, men det bare klør, selv om det visst nok ikke skal det lenger. Har ikke egne trekk, aldre hatt det.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Bare du er flink til å lufte/banke dyner og puter er det ikke noe problem å bruke det du har fra før (vanligvis da). I tillegg støvsuger jeg madrassene en gang i uka...
Silja FullFres McQueen Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Jeg er oxo allergisk mot støvmidd. Hadde ingen plager, det ble oppdaget da jeg tok en slik prikktest hos øre-nese-hals for noen år siden. Ble satt på allergimedisin, og han rådet meg til å kjøpe slike dyner og puter, men det har jeg ikke gjort. Jeg kastet bare ut alle gulvryene, og er nøye på å skifte på senga og støvsuge overmadrassene. Merker ingen plager. (Bortsett fra hvis jeg ikke tar medisinen min, da hoster jeg veldig på natta) Så du må nesten finne ut selv, om du er så sterkt plaget at du må bytte til spesialdyner og slikt.
3rOK Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Har også midd allergi. Har aldri gjort noe spesielt. Ikke er jeg flink til å skifte på sengene eller lufte og hybelkaniner har vi mange av til tider. Merker jeg nyser når skifter på sengene, men ikke noe annet. Tar allergi tabeletter hver dag!
Nea og juniors mamma Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Er allergisk mot det meste (utenom mat heldigvis). I følge astma og allergiforeningen er dundyner og puter det beste å bruke i forhold til støvmidd. De trives nemelig best i syntetisk materiale pga opphoping av fuktighet og ikke i dun. På den fronten finnes det mange forskjellige typer og en trenger ikke dø av svette under en dundyne på sommeren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå