Gå til innhold

Sosial angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt enig! Angst behøver ikke komme av et stort monster i klesskapet. Og ja det kan ramme den beste. Angst er bare kroppens måte å si fra om at her er det noe galt. Den forsøker å få oppmerkomhet. At det gir seg utslag i dårlig selvtilitt osv er ikke det som er årsaken til angsten. Det er bare et symptom på noe annet. Når man da tar medisin for å unngå disse symptomene som kroppen lager, så tror jeg ikke det er godt for noe. Det blir jo ikke noe bedre. Ja kanskje tør man å gå på butikken eller holde det foredraget og får bedre selvtilitt. Hva så? Skal man ta tabletter hele livet da? Med engang man slutter er jo problemet der enda, og om ikke større. Angst kommer når begret begynner å bli fullt.

At en ukjent situasjon kan utløse angst er jo helt normalt. De fleste kjenner vel på litt hjertebank og magevondt når de skal stå foran 100 stk og holde foredrag. Har selv gjort det Og det i samme periode som jeg gikk i behandlig for depresjon og angst. Og psykolog var bare tull for meg. Alle må finne sin måte å behandle angst på. Er ikke fordømmende mot folk som tar medisin mot det. Men jeg tror mange tenker at det er det som er eneste vei. Gå til legen og få en pille, så ordner det seg liksom. Vil bare at folk skal vite at det finnes andre måter også. Medisiner er ikke noen løsning. Bare symptombehandling når det kommer til angst.

Fortsetter under...

Skrevet

Og vil si at rosenterapi trenger ikke være rett for alle. Men rosenterapi bryter ikke ned forsvaret kroppen har laget.

Rosenterapi hjelper kroppen å gi slipp på de følelsene den selv er klar til å få frem og gi slipp på. Det kan være positive ting eller negative. Rosenterapi får ikke frem ting man selv ikke er klar for å håndtere.

Skrevet

Jeg tror vi bare får være enig i å være uenige. Ja, mange mennesker må ta medisiner livet ut. Psykiske lidelser er svært vanskelig å behandle, og det er mange som aldri blir bra. Selv tar jeg medisin når jeg føler det er påkrevet, men det er ikke noe jeg tar hver dag. Nå som jeg er gravid tar jeg som sagt ikke. Ser du da på medisiner som et generelt nederlag, la oss si mennesker som har epilepsi, lavt/høyt stoffskifte, høyt blodtrykk? Jeg synes dine holdninger bidrar til å holde psykiske lidelser på den skambelagte hyllen. For meg er ikke det noe verre å ta betablokkere for angst enn å ta relpax mot migrene.

Jeg har dårlig selvtillit i grunn, noe som jeg tror er en stor årsak til min angst. Det gikk ikke motsatt vei, at jeg fikk dårlig selvtillitt av å ha angst.

Og jo, fysiske avspenninger kan være veldig skummelt om man ikke kombinerer det med psykoterapi eller noe annet som behandler psyken. Det er ikke rent få tilfeller der mennesker har fått feks massasje for å løse opp spenninger, og at det har resultert i kraftige angstanfall. Dette kan du spørre en hver lege om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...