Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøken her nekter plent å legge seg. Jeg har faste rutiner på mating og bad hver kveld og forsøker å legge rundt 1830-1900. Hun er som regel kjempe overtrett og skriker bare jeg nærmer meg rommet og når jeg legger henne i sengen er hun helt hysterisk. I går måtte jeg kapitulere etter 1,5 timer og la henne i vognen og trillet i gangen til hun endeling sovnet kl 2000. Selv når hun klarer å ta ettermiddagshvilen sin og hun ikke er fullt så overtrett er hun meget vanskelig å legge. Ettermiddagshvilen er også meget vanskelig. Vi har hatt faste rutiner hele tiden med, iallefall forsøk, på legging til sammetidspunkt osv. Storesøsteren var jo bare en drøm i forhold og la seg 1830 uten protest og sov til 0700 uten en lyd. Rart man kan få så ulike barn:). Noen med råd\tips\erfaring tas imot med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvt å la være å bade hun en gang - se åssen det går- mange kan jo bli overtrøtt av å bade eller på en måte aktiviert igjen...! Så kan det jo være hun legges for tidlig selv om du synes hun virker overtrøtt. Her legger jeg ikke før 2000 for jeg vet da sover hun som regel med en gang uten noe tull....

Skrevet

Vesle tulla vår har hatt fine leggerutiner fram til hun ble ca 6mnd. Hun begynte å protestere på at vi gikk ut av rommet etter vi hadde sagt "natta". Vi løste dette ved å sitte i rommet til hun hadde sovnet, og da roet hun seg fint. Nå siste par ukene har hun imidlertid protestert høylytt bare vi nærmer oss senga og hun forstår at det er leggetid. Hun skriker alt fra 1 til 3 timer før hun endelig sovner. Vi har forsøkt å stå ved sengekanten og stryke henne, har forsøkt å være i rommet sammen med henne, har forsøkt å la henne ligge og skrike noen minutter før vi tar henne opp, trøster - og legger henne ned med en gang hun er rolig... Vi vet ikke hvordan vi skal gripe det an, føler at det vi har forsøkt fram til nå ikke fungerer.

Begynner å bli veldig slitne av dette her. I natt hadde vi en tilsvarende runde fra 00 30 og fram til 03 30...

Det skal også sies at gråten hennes er mer "sint" enn sår, og at vi har kunnet utelukke at hun har vondt noe sted. Men det er jo ingen god avslutning på dagen verken for henne enn for oss...

Nå har hun holdt på i en time allerede... nå prøver vi å roe henne, legger henne ned igjen og sier god natt, går ut av rommet en liten stund (max 5 min), og så er det på'n igjen. Men det er ingenting som fungerer....

Godt å høre at det er flere av oss. Skulle ønske det var en enkel løsning på dette her.

Skrevet

Takk for tips, skal forsøke å ikke bade i morgen. Begynner å lure på om hun ikke blir skikkelig mett heller. Da hun endelig sovnet i dag, våknet hun etter 40 min og spiste masse. Tror jeg skal forsøke med en flaske tillegg også i morgen. Er nok kanskje vanskelig å sovne om hun ikke er mett? hmmm...skal ikke være lett...

Skrevet

I den alderen der er det vanlig med "cluster feedings", altså at de spiser ekstremt ofte på kvelden. Dette gjør de av to grunner, det ene for å øke melkeproduksjonen din og det andre er at de tanker seg opp for å sove et lengre strekk på natten. Det er en helt normal adferd og går over etterhvert! :) Det er sjeldent at 3 måneders babyer legger seg tidlig på kvelden.

Det er kanskje greit å ta noen kvelder på sofaen med babyen i fanget og se om det roer seg om litt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...