Gå til innhold

Til dere som har bygget et hus, satt opp et ferdighus !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det ca før det hele ble ferdig ? Skjønner at dette varierer meget, men spør alikevel for å se på hva de forskjellige mener. Tenker da på hus som feks. Block Wathne, Systemhus etc. setter opp. BW fyren mente at om man startet med muren ca nå, ble huset stort sett ferdig rundt jul, men at det alltid vil ta litt lengre tid med noen rom etc. Jeg har aldri vært med på å bygge og vi lurer derfor. Har antagelig funnet drømmetomten vår og skal bygge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar lang tid. Vi brukte mesterhus, tok ett år fra grunnmuren var på plass. Men det var 2mannsbolig. Vil tro at enebolig tar kortere tid. Våre snekkere var treige i tilegg til 5 uker ferie midt i bygginga.

Skrevet

Da vi bygget sist tok det ca 6 mnd fra ringmuren var ferdig, til vi flyttet inn (og da hadde tømrene 3 ukers ferie midt i, samt vi brukte ca 4-5 uker på "malerarbeidet"). Synes det høres lenge ut med fra omtrent nå til jul, da må det være et spesielt hus, eller være bergenet ekstra mye tid på malerarbeidet eller noe sånt?

Jeg ville forøverig har styrt unna BW tror jeg, det ryktes at de sliter litt økonomisk, så er kjedelig om de går konkurs midt i deres byggeperiode liksom...

Vi skal bygge vårt andre hus snart, håper vi, og beregner ca 7-8 mnd inkludert malerarbeid, det burde holde rikelig.

Et lite tips er å få med i kontraken hvilken dato huset skal være ferdig til og legge inn avtale om dagbøter for hver dag det tar ekstra utover denne datoen, da pleier de å gi litt ekstra for å bli ferdig i tide. En slags garanti for dere også. Vi gjorde ikke det sist og måtte mase utrolig mye på de ulike håndtverkerne underveis, ble slitsomt i lengden.

Skrevet

Tuuusen tusen takk for veldig bra svar, nyttefult og har lest det for sambo :) Vi takker og takker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...