Gå til innhold

Pco(s) og ivf anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurer på om det er noen med pcos som har forsøkt ivf og lykkes? Pco gir jo modningsproblen på ellers gode egg som kan klusse det til. Lurer derfor på om noen av dere har lykkes og hva som ble gjort den gangen det klaffet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Cathy:) Jeg har pco(s). Vi lykkes på ivf forsøk nr to.

Fikk satt inn 2 egg da kvalitetetn på de 2 ikke var helt på topp,

men det resulterte i tvillinger:)

Mine leger sa at jenter m pco var ganske lette å medisinere!:)

Du ruger på 2 nå?:)

Skrevet

SÅ bra - gratulerer :)

Nei, fikk neg test så vi tar pause til hosten. Hvilke medisiner gikk du på? Om jeg kan spørre om det:)

Skrevet

Uff, det var trist å høre. Er vondt m negative tester.

Har dere hatt mange innsettinger?

Jeg gikk på 75 ie Menopur, så satte de meg noen dager opp på 150 ie før uttak. Og Suprecur nesespray.

Dine medisiner da?

Skrevet

hei, kun ett men to avbrutte ivf før det. Spennende å høre hva du fikk, likner på det jeg hadde da jeg hadde siste uttak:) driver og sjekker hva andre får, for neste forsøk skal det gå :)

Skrevet

Flott innstilling du har. Vi tok en pause før det siste forsøket, og etter pausen, da satt de seg:)

Holder du til på rikshospitalet?

Skrevet

Jeg ble gravid på 2 ivf, hadde hatt 3 innsettinger og en SA før det klaffet. Nå ble jeg gravid på første fryseforsøk:-)

Jeg har og fått beskjed om at PCO er en av de bedre diagnosene å ha når det kommer til ivf. Men vi er jo alle forskjellige, men jeg har jo fått positiv test på 3 av 5 innsettinger så har stemt på meg iallefall.

Masse lykke til, håper snart spiren sitter!!!

Skrevet

Jeg har forresten og veldig kraftig pco, har aldri hatt mensen eller eggløsning.

Skrevet

Hei:-)

Jeg ble diagnotisert med pco i nov-08. Da hadde jeg hatt tre mislykkede forsøk med ingen egg på frys. Vi bestemte oss for Hausken og jeg ble satt på denne kuren:

To og en halv måned med p-piller....for at eggene skulle modnes og være av god kvalitet. Samtidig begynte jeg med Metfomin og jeg tok av 7 kg på to måneder. Bedret kostholdet+ trimmet mer.

Etter to og en halv måned med p-piller begynte jeg nedreguleringen med Synarela nesespray og etterhvert gonal-f.

4forsøk( 1 hos Hausken). Tok ut 12 egg og 9 var befruktet. 2 egg inn og 4 på frys(hadde aldri skjedd før). Beste forsøk noensinne!!

Resultat: GRAVID for første gang....UL 23 mars...håper alt går fint.

Håper dette er en oppmuntring:-)

Skrevet

Hei CathyS

Vi er ganske mange med PCOS her på forumet tror jeg, og mange er blitt gravide, så det er nok ikke det verste diagnosen å ha sånn sett...

Men jeg ser at vi har ulike erfaringer med stimulering og uttak av egg. Da jeg begynte med IVF fikk jeg beskjed om at vi som hadde PCOS var lette å stimulere fordi vi har mange egg, men av heller dårlig kvalitet. Menopur vet jeg har vært brukt av mange, for Menopur skal visst gi færre egg men bedre kvalitet. Men leser jo her at PCOS ere også er plaget med å få for få egg og at befruktningen ikke går som den skal.

I mitt tilfellet var det ikke antallet det sto på :-) Fikk ut 18 egg, 14 befrukta og 7 var gode nok etter 5 dager. Nå har jeg bare fire igjen, har hatt et negativt fersk og et frys som endte i MA.

Det som jeg vet kan være lurt, er å gå ned i vekt hvis man er overvektig. Jeg har blitt spontant gravid en gang (mistet da også dessverre), da hadde jeg gått ned 12 kg i forkant.

Så min store skrekk som PCOSer er å miste hvis jeg blir gravid på nytt igjen. Risikoen er jo dessverre større å miste når man har PCOS.

Du får ha masse lykke til - du skal se at du lykkes til slutt. Mange klemmer.

Skrevet

Tusen takk for oppmuntring og deling av erfaringer. Satser på at den sitter neste gang :) Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei CathyS!

En historie til:

Jeg har PCOS og vi begynte IVF-prøvingen høsten 07. Første forsøk var med synarela nesespray og puregon sprøyte. Det endte med avbrutt forsøk, pga. fare for overstimulering. Så ble jeg satt på p-piller i ca. 2mnd. Neste forsøk hadde jeg ikke nedregulering (synarela) først, jeg gikk rett på en lav dose (75ie) med puregon. Det endte med 13 egg ut, 5 gode befruktet. Ett av dem ble satt inn og 4 ble fryst. Nå sitter vi her med en liten gutt på 4,5mnd :o)

Lykke til!

Skrevet

Hei CathyS

Jeg har PCO og siden mannen min har litt dårlige svømmere så måtte vi gå gjennom icsi. Første runde ble avbrutt da de tok eggene mine for tidlig. Andre runde og første innsetting ble det full klaff. Det hadde jeg aldri trodd siden jeg hadde lest så mye negativt om tilstanden min.

Jeg gikk på synarela spray og puregon sprøyter. Satte pregnyl eggløsningsprøyte. Har hørt at denne er mye bedre enn f.eks. ovitrelle på modning. Fikk ut 7 egg og to var fine til innsetting.

I tillegg tok jeg masse C-vitaminer, Q10, betakaroten, tran og multivitaminer med folat. Fikk også noe homeopatmedisin av min svigermor.

Alt har til nå gått helt perfekt og jenta vår skal etter termin komme om ca 10 uker.

Håper det er deres tur nå. Lykke til med ruginga:-))))))))))))

Klem fra

Skrevet

Sorry, så nå at forsøket gikk til H...... Så kjipt. Håper du får noen gode tips du kan ta med i neste runde.

Sender stor trøsteklem

Skrevet

Litt treig med å svare;) tåkehue hehe. Vi holder til på nordica men har tenkt til å prøve hausken, maigaard eller volvat neste gang. På tide med second opinion. Jeg fikk menopur og zoladex denne gangen, gonal forrige gangene. Godt å høre fra dere her inne, vi gir oss ikke:)

Skrevet

Jeg er overvektig og tror det er det som er greia mi, for alle de vanlige prøvene er fine. Blir spennende med neste forsøk:)

Skrevet

takk for det:) er så godt med dere her på forumet. Lykke til med maijenta:)

Skrevet

Takk for det CathyS:-)))

I tiden som gravid har jeg vært innom andre forum her også, men jeg klarer ikke å holde meg borte fra dette. Alle dere jenter her inne er så fantastiske. Kommer nok til å stikke innom og se hvordan det går med alle sammen.

Klem:-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...