Gjest Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 jeg har sett den videoen fra ammehjelpen. gjort alt for å få henne til å gape høyt, men hun lukker munnen nesten. rett før jeg skal ta henne inn til puppen.. om hun gaper veldig høyt å jeg rekker å få henne inntill så brekker hun seg jo bare (selv med brystvorta sikta oppi ganen) å da trekker hun seg ut å tar tak på nytt.. å da er det ikke sjans i havet om jeg får henne av igjen uten at det blir bare MASSE hyling og unødvendig stress jeg har vært plaget med tette melkeganger 3 ganger på 2 mnd. så jeg lurte på om det kunne være en grunn? hun legger godt på seg selv da hun ikke spiste så ofte. er det noe jeg overser?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Du kan prøve å ikke hjelpe henne til å ta tak, men la henne fikse det selv. Hun må da ligge slik at hun kan klare å koble seg på. La henne snuse, slikke, smatte, suge, slippe - og prøve på nytt mange ganger. Det er fristende å trekke de inntil når det ser ut som om de er klare, men ikke gjør det! Vent, og la det bare få ta tid. Om det er vanskelig å se på - les en bok, prat med mannen eller se på TV mens du prøver. Det tar ofte ganske lang tid før de små tar puppen fort og greit ved hver amming. Tre-fire måneder er slett ikke uvanlig at de tuller litt! Men det blir lettere og lettere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå