Gå til innhold

Jeg er ikke perfekt, men jeg er vel et bra menneske fordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På noen områder er jeg ganske så flink, på andre midt på treet, på atter andre ingen er jeg helt på bærtur.

Iqen min kvalifiserer ikke til medlemsskap i mensa, men jeg ligger litt over gjennomsnittet. Men hadde vel vært et like verdifullt menneske om jeg lå under 100 også?

Ikke er vi rike, men vi klarer oss. Hjemmet vårt har nok en del ikeamøbler og litt gamle ting, ikke har vi flatskjerm eller boblebadekar.

Garderoben består av en del utvaskete klær handlet på bla h&m, og vi eier ingen rådyre klær, med unntak av bunaden min.

Vi har ikke bil, men bruker bussen.

Barna våre vil nok bruke brukte klær og klær fra hm, cubus osv, det blir nok dårlig med polarn o pyret- klær.

Vi kommer fra nokså "normale" hjem begge to, der mødrene våre var husmødre.

Jeg har også lyse striper i håret, fordi jeg har mørkeblondt hår, og synes fargen er så kjedelig.

Det jeg vil med dette innlegget, er at det virker som om en del her inne mener at alle skal være så perfekte hele tiden, det finnes ikke rom for feil. Et bitteliten kommentar som ikke var så lur, for enkelte til å lire ut av seg de verste ukvemsordene som tenkes kan.

I harrydebattene virker det som om det er så mye som er heeelt ut. Det er ikke alle av oss som er så oppatt av moter og samfunnsklasser, men av hva vi selv liker, har råd til og trives med.

Det er så trist og skremmende at det finnes så lav toleranse for andre. For et kjedelig samfunn vi ville hatt om alle var like perfekte!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror at mange av brukerne her inne sliter med lav selvfølelse og får et kikk av å rakke ned på andre. da føler de seg selv mye bedre. Noe må det i hvertfall være. jeg kan godt småkrangle i en noenlunde saklig debatt når jeg har pms eller bare er sur og trenger å lire av meg litt, men jeg hadde aldri klart å være så frekk, ondskapsfull osv som endel her inne er, jeg har rett og slett ikke noe behov for det. Heldigvis.

Jeg tror også de som slenger mest drit her inne og skal fortelle om hvor perfekt alt burde være, veldig ofte lyver om sin egen situasjon og helelr skriver ned drømmesituasjonene sine som om det var sannheten. Jeg har funnet ut at man må bare slutte å ta til seg ting endel anonyme her inne klarer å lire av seg, både når det gjedler rettskriving, hva man velger av middagsmat og andre ting.

De fleste av oss gjør sitt beste som foreldre og de fleste av oss er normale og gjennomsnittelig. Heldigvis for det :-)

Skrevet

Herregud, så unormal du er. Pass deg for barnevernet, nå!

Men spøk til side, jeg tviler sterkt på at det finnes et eneste menneske i verden som er helt perfekt i dib-standard! De har nok også sine stressede, dårlige dager, og sine dårlige sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...