fru lykkelig Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Min svigerinne har slitt med psykiske problemer hele livet, fikk da selvfølgelig alvorlig fødsels- og svangerskaps depresjon som varte i over to år. I mine øyne var var hun ond og gal. Unnskyld meg, men det var så vanskelig å se på alt det vonde hun utsatte min bror og deres barn for. Jeg er livredd for at dette skal skje igjen, og lurer på hvor stor muligheten er for at dette kommer tilbake hvis hun blir gravid på nytt. Hun går til psykolog annenhver uke nå, men har sosial angst og er medisinert. Jeg er livredd for at hun skal bli like dårlig igjen.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Det at hun har en forhistorie med psykisk lidelse og tidligere har hatt fødselsdepresjon, gjør at hun har økt risiko for for å få det igjen. Men det at hun allerede er i behandling, både medikamentelt og med terapi, gjør at risikoen er mindre. Uansett er det viktig å fange opp tilstanden tidlig, og det bør det jo være muligheter for når man allerede er klar over problemet. Det er også viktig med støtte og avlastning fra partner og omgivelser, så jeg håper familien klarer å bidra til det selv om dere har oppfattet henne som "ond og gal". Tenk på hvor fælt hun har hatt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå