Sash Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Hei har en datter på 8 mnd som har 38,5 i feber, gråtter masse og er greten,sover dårlig, hva bør jeg gjøre? Har gitt henne paracet, burde hun ha det kaldt? lufte ofte? når bør man oppsøke lege? hvor høy feber er det farlig egentlig? :-/
KariMette Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Hei! Riktig av deg å gi Paracet så langt. Den senker feberen og fjerner ubehag. Sørg for at hun får i seg væske (vann og/eller melk) og sørg for at hun har riktig med tøy på seg; Ikke for mye og ikke for lite Hvis det ikke gir seg i løpet av kvelden, eller temperaturen går høyere, ville jeg ringt til legevakt. Kontakt fastlegen din imorgen evt. Er jo tydelig at hun er en av de som ikke tåler for høy feber før hun reagerer! Håper det går bedre etterhvert!
Sash Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2009 Takk, hun er ikke glad i vann, slitter med å få i henne drikke, men melk går ned. hun har hatt feber i går også.. er usikker om det er tenner som gjøre det eller om hun er syk... får så vondt av henne, stakkar.
Mary Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Hei! Jenta vår fikk 39 i feber i går kveld, hadde det hele natten, og i dag har det svinget mellom 38,3 og 38,9. Vi har gitt paracet når temperaturen har nådd 39. I går kveld var hun veldig varm og hadde det ikke godt. Vi tok på henne en kortarmet body og sokker. Tok lammeskinnet ut av senga, og hadde bare helseteppe over henne. Vi hadde vinduet igjen på soverommet, men i dag har jeg luftet når hun har vært våken og inne på stua. Babyene blir kaldere når de sover, så jeg byttet ut helseteppet med dyna når hun hadde sovet en stund. Jeg tror ikke det er så mye legevakta kan gjøre så lenge feberen er under 40, men er du redd eller usikker så for all del ring! Det kan være veldig betryggende for mor. Ellers er det som sagt over viktig å passe at de får i seg mye væske, og følg med allmentilstanden. Smiler hun, er interessert o.l. trenger du ikke å bekymre deg. Jenta vår virker ikke syk ellers, så jeg spekulerer i om det kan være tenner her også... Derfor gir jeg henne biteleker jeg har hatt i fryseren også. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå