Gjest Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Vi holder på med flytteplaner, da vi trenger mere plass. Her vi bor er det veldig dårlig miljø, og vi ønsker en trygg plass for jenta vår og vokse opp. Noen som har erfaring, med barn i skolealder? Ellers som synes sitt området er trygt og godt? Vi bor på trosterud. Og her er det ILLE. Ungdomskolen her var stengt et år på grunn av vold og gjenger. Ikke et sted jeg vil ha min datter. så tips tas i mot med stor takk
husmus &2 Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Oi, det hørtes dramatisk ut! Frogner er et veldig hyggelig bo området. Jeg er født og oppvokst her. Dessverre er nok ikke Oslo vest barn alltid mors beste barn...Det er dessverre det eneste området jeg kjenner til.
Asobi Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Hei! Mange bra steder i Oslo. Noe dyrt og noe litt rimligere. Her er steder jeg liker og som jeg vet at det er bra miljø for barn. Noe øst og noe vest i Oslo. Lambertseter og Karlsrud Nordstrand Ekeberg Oppsal Kampen og Vålerenga Hasle, Frydenberg og Løren Grefsen og Kjelsås Røa og Husebygrenda Her er det alt fra små leiligheter for familier til store hus. Kommer ann på hvor mye du vil betale for å bo. Disse stedene har lokalmiljø for barn og unge og gode barne og ungdomsskoler. Lykke til med boligjakten:-)
Gjest yrild Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Hei :-) Håper dere finner ut av det! Synes Asobi har samlet opp "kremen*, vil bare legge til at hvis du kunne tenke deg å flytte litt ut er Eiksmarka i Bærum veldig rolig og koselig med barn (1 stopp med t-banen fra Røa og endel billigere).
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Her var det mange gode tips:) Og Eiksmarka høres fristende ut! Kikket litt på Røa først. Åhh.. gleder meg til vi får barnerom! Og adskilt kjøkken og stue. føler vi spiser og sover på samme plassen nå. og jeg snubler i barneleker og utsyr hele tiden. Det skal bli så godt med litt gulvplass.
Mamman til Alida J. Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Selv bor vi på Furuset og det er jo så som så. Greit å bo her nå, men når vesla nærmer seg skolealder så skal vi flytte.
*LilleTroll + spira Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Signerer Røa-Eiksmarka-Østrås Mange småbarnsfamilier og kjempe miljø! Nå har jeg ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag som småbarnsmamma (har bodd maaange steder som student), men det er her jeg trives og vil "bygge og bo" Er deilig at det er "midt mellom" Oslo og Sandvika!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå