Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på med flytteplaner, da vi trenger mere plass.

Her vi bor er det veldig dårlig miljø, og vi ønsker en trygg plass for jenta vår og vokse opp.

Noen som har erfaring, med barn i skolealder?

Ellers som synes sitt området er trygt og godt?

Vi bor på trosterud. Og her er det ILLE. Ungdomskolen her var stengt et år på grunn av vold og gjenger. Ikke et sted jeg vil ha min datter.

så tips tas i mot med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det hørtes dramatisk ut!

Frogner er et veldig hyggelig bo området. Jeg er født og oppvokst her. Dessverre er nok ikke Oslo vest barn alltid mors beste barn...Det er dessverre det eneste området jeg kjenner til.

Skrevet

Hei! Mange bra steder i Oslo. Noe dyrt og noe litt rimligere. Her er steder jeg liker og som jeg vet at det er bra miljø for barn. Noe øst og noe vest i Oslo.

Lambertseter og Karlsrud

Nordstrand

Ekeberg

Oppsal

Kampen og Vålerenga

Hasle, Frydenberg og Løren

Grefsen og Kjelsås

Røa og Husebygrenda

Her er det alt fra små leiligheter for familier til store hus. Kommer ann på hvor mye du vil betale for å bo. Disse stedene har lokalmiljø for barn og unge og gode barne og ungdomsskoler. Lykke til med boligjakten:-)

Gjest yrild
Skrevet

Hei :-)

Håper dere finner ut av det!

Synes Asobi har samlet opp "kremen*, vil bare legge til at hvis du kunne tenke deg å flytte litt ut er Eiksmarka i Bærum veldig rolig og koselig med barn (1 stopp med t-banen fra Røa og endel billigere).

Skrevet

Her var det mange gode tips:)

Og Eiksmarka høres fristende ut!

Kikket litt på Røa først.

Åhh.. gleder meg til vi får barnerom!

Og adskilt kjøkken og stue. føler vi spiser og sover på samme plassen nå. og jeg snubler i barneleker og utsyr hele tiden.

Det skal bli så godt med litt gulvplass.

Skrevet

Selv bor vi på Furuset og det er jo så som så.

Greit å bo her nå, men når vesla nærmer seg skolealder så

skal vi flytte.

Skrevet

Signerer Røa-Eiksmarka-Østrås :) Mange småbarnsfamilier og kjempe miljø! Nå har jeg ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag som småbarnsmamma (har bodd maaange steder som student), men det er her jeg trives og vil "bygge og bo" :)

Er deilig at det er "midt mellom" Oslo og Sandvika!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...