Gå til innhold

Hoff.... da har jeg vel også fått det.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er ca 6 mnd siden jeg fødte. Ingen fødselskomp. eller noe. Bare noen rifter. Hadde litt "lekkasjeproblemer" rett etter fødsel, men det gikk på en måte over. Har ikke hatt noen symptomer på skjedefremfall før NÅ igjen.. det er lekkasje spes. når jeg jogger, men det var ikke sånn når jeg feks jogget for 1 mnd siden. Men etter at jeg hadde sex for første gang igjen, og fikk uvi og mensen samtidig, har jeg følt at disse lekkasjeprobl. har blitt værre, og jeg føler litt sånn press i underlivet! Spørsmålet mitt er da om det plutselig kan "falle" ned igjen?? Høres kanskje dumt ut men... Men syntes at det er litt rart at jeg har vært symptomfri i så mange mnd for plutselig å få skjedefremfall igjen!!??? hva kan jeg gjøre for å få bort dette. Føler meg som en gammel dame nedentil....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert du har fått skjedemfremfall. Grunnen til at du lekker er sikkert bare fordi bekkenbunnen er svak. Derfor du føler press i underlivet også. Du må bare gjøre mange knipeøvelser så blir det bedre! Skjedefremfall betyr at skjedeveggen gir etter og danner en kul i skjeden.....har du det?

Skrevet

Et fremfall står ikke nødvendigvis ut som en kul i skjeden konstant(snakker om bakre vegg). For noen er det kun synlig ved avføring.

Men lekkasjen kan skyldes svak bekkenmusklatur, og uansett er kniping den beste medisin.

Jeg fikk et fremfall etter fødselen som raskt gikk tilbake av seg selv, men 2 år etter dukket det plutselig opp igjen. Vevet har nok vært svekket hele tiden og har til slutt gitt etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...