Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er pent, men veldig utenlandsk-klingende ja. Tenker først og fremst på Naomi Watts og på Naomi Campbell. Vet ikke hlt hvor bra Naomi Karlsen klinger men...

Skrevet

Har heldigvis ikke et -sen navn! Men ja, blir vel litt for utenlandsk.. Men sånn utenom det, går det jo greit å uttale på norsk?

Gjest Siklerotte
Skrevet

Avhenger litt av etternavnet, egentlig - men det funker jo greit, men avhenger litt av hvordan du uttaler det også igrunn.

Skrevet

Ville sagt det rett frem, NA-O-MI. Ikke den engelske uttalen Nay-OH-mee (selv om navnet er finere sånn, egentlig). Er nok ikke potensielt navn på et fremtidig barn, men ja.. Synes det er pent!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Tja, det er vel ikke stygt, men det er tusen ganger bedre på engelsk. Kjenner en jente som heter noe veldig lignende på norsk, og klarer ikke å bli vant med uttalen av navnet, for synes ikke det klinger på norsk. Det er noe av det samme med Naomi.

Skrevet

Tusen ganger finere på engelsk, ja.. Blir litt hakkete på norsk, egentlig. Litt krøkkete.

Skrevet

Kjenner to som heter det, begge er utelandske. Navnet er ok, men passer absolutt ikke på en 100% norsk unge :P

Skrevet

Mannen min er britisk, og vi vurderte faktisk Naomi, ville da uttalt det som på engelsk. Synes det er ganske vakkert.

Skrevet

Synes Naomi er fint jeg:)Både fornorsket og engelsk uttale...er ikke verre enn å kalle ungen sin det enn alle de andre utenlanske navnene som folk gjør..liker både gamle verdige norske navn og noen utenlandske.Tenker mere smak og behag enn hvor navnet kommer fra...

Skrevet

Pent navn,men ikke noe jeg ville brukt her i Norge...

Skrevet

Synes ikke det passer til en norsk unge, uansett hva dere heter til etternavn. Men har dere et urnosk etternavn høres det i alle fall ille ut. Naomi Oppistoga eller noe sånt lyder mindre bra ;)

Synes heller ikke det er noe pent. Tenker bare på Naomi Campbell, og hun er vel ikke akkurat det beste forbildet.

Skrevet

Synes Naomi fungerer helt greit. Naomi er hebraisk og betyr vakker/lykkelig. Veit om ei som heter Noomi, som er en variant...

Skrevet

kjenner to,som heter Naomi! uttales som det skrives...syntes det er et navn-på lik linje med mange andre navn man kan bruke i norge!også med -sen etternavn!!

syntes du burde velge det!!!nydelig,og så greit å slippe alle disse korte navna som ender på A,som de fleste ender opp med i dag!

Skrevet

Synes det er fint, jeg! Vet om 2 som har det som mellomnavn (med "norsk" uttale), og det funker i hvert fall i mine ører, selv om etternavnet er norsk som bare det.

Skrevet

Jeg syns navn som uttales rett fram med norsk uttale på bokstavene, fungerer greit på norsk. Naomi er vakkert, skrives som det uttales, så det er ikke noe problem i det hele tatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...