Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynte dere med brødskive som et måltid?

her spiser lillegutt gjerne brødskive, men har ikke gitt han mer enn en halv skive.

hvor mye tilsvarer et måltid?

Når begynne å gi det til lunsj?

hn er 7 mnd nå...

gir dere vann eller melk ved siden av?

Nå får han vann til alle måltider!

han spiser forresten 2 grøtmåltider og ett middgsmåltid. tenkte etterhvert å bytte ut det ene grøtmåltidet med brød

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa her er 8 mnd, og spiser brødskive til frokost sammen med storesøster etter hun har fått "pupp" som første frokost før morgenstellet. hun får lov til å spise så mye hun vil, men det blir sjelden mer enn 3/4 brødskive. jeg har vurdert det slik at jeg beholder grøtmåltid til lunsj og kvelds en stund til, og ikke erstatter det med brød enda. grøten er jo litt sånn "sikringskost", du vet at den inneholder det de trenger.... snuppa får også vann til måltidene, men vi begynner alltid med "pupp", slik at jeg holder produksjonen oppe :-), vil gjerne amme henne en stund til...

Skrevet

ok. når begyne du med dette?

Så frokost er så mye pupp hun vil, for så brødskive etter hun har vært på badet?

tenkte kanskje å gi brødskive til lunsj, for så å fylle på med mme...

hmm... vel det er vel sikkert bare å prøve!

andre som gir brød?

Skrevet

Begynte med brødmat da hun var ca 7 mnd, for da merket vi at hun var veldig interessert i det da vi satt og spiste.

Hun får så mye pupp hun vil til hvert måltid, før vi går over på den "ordentlige" maten. Men jeg mener å huske at når barnet får MME så skal man vel gi fast føde først i måltidet?! Lykke til :-)

Skrevet

ja det har jeg også hørt!!

hvor mye brød spiser de da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...