Gå til innhold

Dere som har opplevd MA/BO og utskraping... (beklager litt intime detaljer, men lurer sånn...)

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Jeg tok utskraping i går (11+0) og lurer litt på hvor lenge dere blødde? Hvor mange dager?

Hadde noen sterke "sammentrekninger" etter at jeg kom hjem i går og fikk ut en stor, ekkel svart blodklump (omtrent på størrelse med tommelfingeren min) - det jeg lurer på er om det skal være sånn? Skal det komme sånne klumper? Hva kan det være? For alt skal jo være skrapet/suget ut...

Ellers er det bare friskt blod som fortsatt kommer, altså lys, lys rødt blod.

Beklager hvis det ble litt for intimt altså, men jeg vet ikke hvem andre jeg kan spørre!

På forhånd tusen takk hvis noen kan svare meg, setter kjempestor pris på det...

Klems

Fortsetter under...

Kjære meg og snuppis! Jeg hadde utskrapning 2. januar, blødde i to uker.

Den første uken blødde jeg lite, brukte truseinnlegg og kun friskt rødt blod, andre uken kom det mer kraftig også med klumper. Jeg hadde ingen smerter. Fikk mensen akkurat en måned etter inngrepet.

Det er alltid en risiko for at noe er igjen ved en utskrapning. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta kontakt hvis jeg fikk feber da dette kunne bety infeksjon. Uansett høres det jo ut som om kroppen din ordner opp, så hvis det var en bitteliten rest igjen så kom den jo ut. Min første mens etter Maen var kraftig og med bitte små rester i, tror det er derfor de anbefaler å vente en pp.

Ta tiden til hjelp! Den første tiden var tøff og som en følelsesmessig berg og dalbane, men håpet kommer tilbake med ukene. Stor klem

Tusen, tusen takk for svar - satte kjempestor pris på det... Jeg ba om en kontroll for å sjekke at alt var i orden etter utskrapingen og jeg skulle få tilsendt time i posten om ca 14 dager.

Uansett - tusen takk for svar J-76 =)

Heisan.

Jeg blødde i omtrent 12 dager etter utskrapningen, men kun de første par dagene nok til at jeg måtte bruke bind, deretter var truseinnlegg nok. Jeg hadde også to runder med Cytotec like etter utskrapningen for å være sikker på at alt var ute.

Hverken i blødningsperioden eller etter noen av Cytotec-rundene kom det ut annet enn friskt rødt blod, så utskrapningen fikk med alt hos meg. Jeg var også til kontroll en måneds tid etter utskrapningen, og da så alt OK ut.

Ikke så ulogisk at du fikk ut noe mer etter utskrapningen, tror ikke det er så uvanlig. Synes du uansett skal be om en kontroll om noen uker, er alltid greit å sjekke at ting har gått som de skal.

Lykke til videre :-)

Annonse

Nå hadde ikke jeg utskrapning, men jeg blødde vel i tre ukers tid, tenker jeg.

klumper er jo levret blod, altså blod som har størknet. det kan være rett og slett at blod har samlet seg opp i en eller annen "fold" i skjeden din.

det er ikke rester av babyen(e) bare størknet blod.

men det er ekkelt, jeg vet.

jeg hadde også mye sterke etterrier jeg da, ettsom jeg var gjennom fødsel, og jeg vil tro at en kan få det etter en utskrapning også, kroppen reagerer jo ganske sterkt når den går fra å ha vært gravid ganske lenge, til å slutte å være det.

Det tar ca 6 uker før hormonene er ute av kroppen din, +/-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...