Anca har jente og gutt:) Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Nå begynner jeg å bli ganske så lei. Snuppa vil ikke ha venstre puppen. Har holdt på i snart en måned å tulla nå. Det skal sies at jeg har hatt 4 brystbetennelser på den puppen. 3 med førstemann og en med snuppa da hun var 3 uker. Har prøvd å øke produksjonen flere ganger uten hell, prøvd nesespray også, men ingenting funker. Det blir ikke mye melk der. Eneste hun har akseptert er om hun får ligge i tvillingstilling, da kan hun ta den til nød. Men nå funker ikke det heller. Hun blir også distrahert av den minste lyd, skal snu seg å se hva som skjer, må liksom få med seg alt mens hun spiser. Må ofte gå på rommet å amme, hvis storebror er hjemme da han reser rundt med bilene sine:) Jeg ammer med max 2 timers mellomrom dag og natt, føler meg sliten. Hun er 5 måneder nå, så har begynt å introdusere grøt. Er lei hele amminga nå. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare lufte tankene litt:)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Kan du ikke bare kutte ut den puppen, da? Og gi den gode puppen når hun er interessert? Det at de er nysgjerrige er jo bare slik det er, men MÅ hun ha et "helt måltid" pupp hver gang, eller kan hun bare få styre lengden og hyppigheten helt selv? Det kan fort bli småsuper ganske ofte, men hvis man bare har slått seg til ro med at det er sånn det er akkurat nå, da blir ikke det så slitsomt heller...
AC-83 Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Hei. Jeg har hatt noe av det samme problemet som deg. Den ene puppen er ikke like god som den andre pga betennelser og div. Jenta mi driver å snur seg bort heletiden fra den puppen som jeg vil hun skal suge av. Det er ikke da så lett å få henne på igjen. En periode brukte jeg smokken og "lokket" henne på igjen. Da satt jeg med henne i sånn vanlig (vugge-) stilling. Etter hvert funka ikke det heller. Nå legger jeg henne på ryggen i senga, så står jeg bøyd over slik at puppen henger ned mot munnen hennes. Det kan henne melka renner bedre og da med hjelp fra tyngdekrafta. Når jeg da står der bøyd over så har jeg mer kontroll på å gi henne puppen og når hun har vridd seg unna. I tillegg så vil jeg skrive at jeg tvinger henne aldri. Det er viktig å være tålmodig. Lettere sagt enn gjort da men.. håper min erfaring kan hjelpe deg om du ønsker å fortsette ammingen. Vi må være kreative har jeg forstått.
lully Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 hei jenter... Vet ikke hvor lenge dere har prøvd eller om det har vært slik hele tiden .. men... Gutten min er nå 4 mnd og var slik i begynnelsen.. jeg mistenkte KISS..og kontaktet manuellterapaut selv. og fikk diagnosen stil av han.. allså.. gutten min hadde en liten kink i nakken og vegret seg derfor å ligg å suge på den siden .. merket det når jeg holdt han oxo .. etter noen behandlinger er han nesten helt fin.. mangler litt.....så er vi i boks.. hvis dere strir med en side... ville jeg kontaktet fyso event manuell.. er i allefall.. helt topp å få hjelp.....fordi hvis barna har det fint.. vil de automatisk suge fra begge bryst..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå