Gå til innhold

Mange fra Oslo, hvem bor vestover inkl i Bærum?

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er mange nygraverte fra Oslo her, og det er kjempehyggelig. Jeg vet imidlertid fra erfaring at det er litt lettere å treffe de som ikke bor så langt unna, for prat, lek, kafffe, trilleturer etc. så jeg lurer nå på hvem som bor vest i Oslo og i Bærum?

Jeg selv bor ved Bogstad bak Røa og venter nr. 3 ca 20.september. Skal føde på Riksen:-) Barna mine er jenter på 2,5 og 4,5 år (blir vel ei jente til:-))

Fortsetter under...

bor "like" borti veien fra deg jeg da, ved Øvrevoll i Bærum.

Går turer hver eneste dag og veldig ofte ved Fossum og ved Bogstad området :=)

Har selv to barn, litt eldre enn dine, jente på 6 og gutt på 8 år, venter to til 13 (eller 14 september) og skal også på riksen.

Har bestemt meg for å føde litt før da, siden det er to (har liksom bestilt inni hodet mitt at siste uka i august er en fin fin tid å føde tvillinger på)

Så moro da Perledykkeren!! Jeg har alltid gått over termin, i tillegg til at alle UL mine har utsatt terminen, så jeg tipper at jeg føder noen uker etter deg. Vet du nå om det blir keisersnitt el vanlig fødsel (er kanskje for tidlig å si?)

Var hos Jm i dag og hun lovpriser Riksen .- jeg gleder meg til å føde der:-)

Har ikke selv gått så mye turer rundt Fossum, men Bogstad og Mærradalen er jo mye brukt. Husker fra sist at jeg ble lei av områdene i nærheten, så jeg burde prøve Fossum også da:-)

Løvepus; Fossum er kjempefint så kanskje jeg skal ta deg med dit så kan du vise meg Marridalen (eller hva du kalte det, der har aldri jeg vært):):):)

Går også endel fra Øverland Gård men det blir lenger vekk fra deg da (litt bedre veier der, på Fossum blir det alltid en periode m mye sørpe når snøen smelter og med mye regn :)

Det er også supert å gå langs Lysakerelva (før vi skal ha med vogner), har du gått der? Variert og vakkert, flott med lyden fra brusende vann ved fallene!!!

Jeg var på UL idag og den viste to småtroll som ligger over hverandre på tvers he he. Det betyr jo ingenting foreløpig for jeg er så kort på vei (13+3), men skulle de "mot all formodning" bli liggende på tvers blir det nok keisersnitt. Jeg er dog innstilt på å føde vaginalt (og helst uten noen form for innblanding/smertelindring). Men nå skal jeg ikke være for tøff i tryne, jeg har jo aldri gått høygravid med tvillinger før, og det kan nok ikke helt sammenlignes med å gå høygravid med en om gangen!

Det vil tiden vise :) Termin er fortsatt 14. september så jeg risikerer jo å gå helt til da (uff det håper jeg at jeg slipper da ha ha).

Hvordan er formen din? Hatt noen symptomer/plager?

Føler meg superbra om dagen (foruten om en skikkelig forkjølelse). Er en del plaget med hodepine og drikker vann til jeg stuper om dagen og foruten om kulen på magen (ja for nå er det en tydelig kul der), så har jeg ingen plager (bank i bordet).

Annonse

Heisann! Jeg har vært litt rundt forbi, men mest i bil da...har også hørt at det er fint fra Øverland Gård, og mannen min dro dit med de to små en gang. Jeg har bil, så det er ikke stort problem å komme seg rund. Mærradalen går fra Bogstad og helt ned til Frognerparken (vel ikke så langt kanskje). Vi har mest brukt å gå den øverste delen, men har også tatt turen ned til byen:-)

Jeg er også ellers i god form. Har også vært litt plaget med hodepine som kommer og går, men ellers så føler jeg meg ganske så bra! Det er deilig å kunne fungere 100% mens magen vokser, også når man har to små hjemme.

Ellers så kjenner jeg litt romstering i magen i perioder, mest på kveldene. Har også hatt en del kynnere, noe jordmor mente bare var helt naturlig.

Jeg har vært "tøff i trynet" i forbindelse med begge mine fødsler og fødte uten smertelindring med førstemann. Men, så kom nr.2 som absolutt ikke vil ut, og da var jeg nok litt mer ydmyk etter mange timers slit. Denne gangen er jeg mer åpen for smertelindring, men med mine dårlige rier så blir det vel å prøve uten først:-)

Jeg tipper at din fødsel kommer til å starte minst 14 dager før termin - alle de jeg kjenner med tvillinger har født før termin, og ofte mer enn 2 uker før. Det er best å ruge bra og la kroppen gjøre jobben slik at de blir der inne så lenge som mulig! Gleder meg til å følge deg fremover...

Hej flickor!

Jag hör egentligen till inne på augusti-klubben, har termin den 21/8 och väntar en liten flicka...

Bor på Holmen, rätt vid T-banan, och är dessutom gammal Bogstad-bo :)!

Jag blir gärna med på turer till hösten i området och runt i kring.

Ja treff hadde vært gøy :)

Var på tvillingtreff forrige uke og det ga mersmak....

Mye deilige å dra på treff mellom Røa og Sandvika enn inn i byen både mht tid og parkering etc.

Hvis vi venter til etter påske så får vi med oss de som evnt vil vente til de er over 12 uker.

Hva passer best da damer, dag eller kveld?

For meg passer dag ypperlig og/eller så hadde det vært innmari morsomt om noen av dere vil være med på timen min på Elixia Sandvika torsdager kl. 18.40. Dansetime med masse hoftevrikk og latter, fart og morro :):):)Finnes ikke bedre trening for bekkenet enn denne timen jenter :):):)

Jeg bor i Bærum og venter nr. 4 med termin 26. september. De andre barna mine er mellom 9 og 14 + tre bonusbarn mellom 6 og 17! Blir gjerne med på tur både i Røaområdet og i Bærum. Har tidligere bodd på Røa og kjenner godt til Mærradalen!

Annonse

Jag kan egentligen kun dagtid eller litt sent på kvällen, jobbar ca 14-20 man-fre, men fredager kan jag hela dagen och evt. en lør/søn en gaång i bland. Till sommaren blir det ju helt annorlunda.. :)

Tränar på SATS, Njårdhallen.

Kan vi inte prova att få till ett par lørdagsträffar efter påsken till att börja med?

• 2 uker senere...

Jeg bor på Gressbanen, og har akkurat vært på ul og blitt "omplassert" til septemberklubben. Har termin 09.09, etter å ha blitt satt tilbake hele 12 dager - litt kjedelig! Jeg skal også føde på riksen. Dette blir jente nr. 2.

Blir gjerne med på treff, men jeg jobber jo ennå, og kan bare være med på kveldstreff.

• 3 uker senere...

Jeg klarer dessverre ikke bli med på treff i dag (om det blir noe da). Jeg håper selvfølgelig at vi klarer å få til flere treff etterhvert, og det er kanskje lettere jo nærmere vi er sommeren.

Jeg er i full jobb og har en mann som jobber mye og to små jenter som krever sitt, så det er hektisk! Lurer på hvordan det da blir å få en liten gutt i tillegg?

Min termin har nå blitt satt til 14. september, så fra slutten av august går jeg ut i permisjon. Skal ha litt ferie i Oslo i juli så da kan jeg helt sikkert komme på treff!

Håper alle koser seg med voksende mage - husk at tiden går så altfor fort!! Nyt tiden:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...