Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvorfor man får så dilla på sjokolade i tida etter fødselen? Ser at det er flere enn meg som sliter :).

Dumt spørsmål kanskje men er det noe kosttillskudd vi trenger eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,hvem vet:) Jeg har det også sånn. Får nesten abstinenser hvis jeg ikke har spist sjokolade en dag. Kosttilskuddet krom skal vist hjelpe på søtsuget, men de anbefaler ikke det mens man ammer. Har begynt å kjøpe meg mørk sjokolade jeg da, føler det er litt sunnere:)

Skrevet

Har også STORT søtbehov til tider. Då småen var ca 4dagar gammal fikk eg masse sjokolade av ei nederlandskdame, ho sa at eg hadde berre godt av å ete det. Har ikkje spurt ho noke meir om det, men har tenkt litt. For morsmjølka er jo veldig søt, og sukkeret må den jo få frå ein plass. Sjølv merkar eg at sjokoladebehovet ikkje blir så ille, dei dagane eg unnar meg littegrann sjokolade (somme dagar blir det jo gjerne litt masse sjokolade, men då blir ofte behovet større og, så då går det nok meir på typisk snophug).

Så er forsåvidt veldig greit med ei nederlandsk dame som lager nam-nam sjokoladar!!;) (dei er så god at ein berre mååå spare dei og, så då slipper eg at det blir for masse på ein dag;)

Men, dette er som sagt kun tankar og erfaringar eg sjølv har gjort meg. Kostholdsekspertar og andre "eg veit ting best" folk vil sikkert halshogge meg, men: så lenge det er i fornuftige mengder, så kan det neppe skade. Det gir i allefall meg betre hummør og mindre sjokoladebehov om eg har fått ein liten sjokoladebit i munnen. :)

Ved å unne seg litt virkar det og som om sjokoladebehovet går ned på sikt, var mykje verre for 1mnd sidan enn no (var ca då eg begynte å ete bittelitt søtt kvar dag).

Skrevet

Ja, akkurat slik har jeg det også. Godt å høre vi er flere! :D Hadde overhodet ikke lyst på sjokolade da jeg gikk gravid, lysten kom etterpå. Og før jeg ble gravid var jeg heller ikke særlig sugen på sjokolade.... Hmmm. Sitter faktisk her med en pose Minde sjokolade- og har dårlig samvittighet :-p

Skrevet

Småtroll i fanget!

Jeg har tenkt samme tanke, at kroppen trenger sukker i melkeproduksjonen! Jeg har også mye større søtbehov enn ellers, og "må" ha noe søtt hver dag, prøver å holde meg til frukt og andre sunne alternativer, men sjokolade er godt, og det som dekker behovet best! :-)

Så jeg er enig, i moderate mengder skader det ikke! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...