Idaa Skrevet 7. mars 2009 #1 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg skriver dette innlegget i håp om at noen kan hjelpe meg med noen spørsmål som trenger svar. Jeg var 7-8 uker på vei, og bestemte meg tidlig for at jeg ikke ville beholde dette barnet. Er ikke sammen med barnefaren, har dårlig økonomi, skal begynne med studier til høsten (som jeg gleder meg veldig til) osv. Torsdag møtte jeg opp hos gynekologen for ultralyd og pille nummer èn. Fredag morgen begynte jeg å blø, normal blødning, som under vanlig mens. Utpå dagen begynte jeg å fossblø, blødde gjennom flere godnatt-bind og klær. Det kom også noen slimete klumper, hvorav en var mye større enn de andre. Jeg fortalte om dette da jeg møtte opp på sykehuset i dag, men sykepleieren sa at jeg måtte ta de fire stikkpillene allikevel. Jeg satte de fire stikkpillene selv og lå helt rolig i to timer, som instruksen sier. Etter det var jeg på do flere ganger, og alle fire pillene kom ut igjen så og si hele. Jeg måtte, med hjelp av sykepleier denne gangen, sette inn nye piller, og ligge i enda to timer. Disse kom ikke ut igjen. Jeg ventet og ventet, men ingenting skjedde. Litt kvalm, men nesten ingen smerter og jeg blødde lite. Ringte på sykepleier, og siden det hadde gått fire timer, skulle hun snakke med legen. Først kom hun inn med to piller som skulle tas oralt og sa at legen ville ha ny ultralyd, også kom hun tilbake ca. en time senere og sa at jeg kunne gå hjem!? Så måtte jeg ringe med en gang hvis jeg begynte å blø kraftig. De antok altså at jeg hadde abortert i går, men det er jo ingen ordentlige "bevis" på dette?? Jeg satt altså på sykehuset fra klokken 10-19 og ventet og ventet på noe som ikke skjedde. Hadde det ikke vært bedre å ta ultralyd med en gang jeg kom for å se etter om jeg hadde abortert? Kan det være farlig å ta seks piller (+4 som altså kom ut igjen) cytotec hvis jeg allerede har abortert. Sitter her ganske fortvila og leter etter svar. Vil jo gjerne ha barn en gang senere, og er selvfølgelig redd for å ha spolert mine sjanser for det. Har noen opplevd lignende? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139766887-komplisert-medisinsk-abort/
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #2 Del Skrevet 8. mars 2009 hei, du har jo tydelig abortert av den første pillen. det er absolutt ikke farlig å ta flere piller enn de første du fikk på sykehuset. husk at de som skal ta abort etter 12 uke (av f eks medisinske årsaker) får piller hver tredje time helt til fosteret er ute. (og det kan bli mange runder med piller, man må være på sykehuset minimum et døgn..) det eneste de gjør er å få livmoren til å trekke seg sammen. din var jo allerede tømt, derav ikke noe mer blod etc.. synes likevel du burde ha fått en ul med en gang så du slapp å ligge sånn. man må stå på kravene sine, bli sint, overdrive osv for å bli hørt mange ganger på en sånn samlebåndsfabirkk, dessverre.. jeg har tatt to medisinke aborter og venter barn nr to. du kan bare slappe av, du får barn når det passer bedre. lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139766887-komplisert-medisinsk-abort/#findComment-139769409
Idaa Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 8. mars 2009 Tusen takk for svar! Det gjorde alle tanker litt lettere. Det var veldig synd at alt skulle bli så usikkert, for egentlig tok jeg ganske lett på det, siden jeg vet at jeg ikke er klar. Jeg skulle absolutt ha stått på mine krav, men var nervøs og egentlig ganske klar for å bli ferdig med det, så jeg gikk med på fire piller. Visste jo ikke sikkert om jeg hadde abortert. Nå skulle jeg til å si at da vet jeg det til neste gang, men forhåpentligvis blir det ikke noe neste gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139766887-komplisert-medisinsk-abort/#findComment-139769588
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #4 Del Skrevet 28. april 2009 Hei Jeg aborterte også hjemme etter den første pillen. Håpte på å få slippe de fire andre tablettene, men det var ikke mulig. De må tas for å få ut eventuelle rester som kan ligge igjen slik at du ikke får infeksjon eller må inn til utskrapning etter en stund. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139766887-komplisert-medisinsk-abort/#findComment-140022274
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå