Gå til innhold

Morkake i front ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei..

Jeg har også morkake i front. Jeg er nå i uke 23, og har vel kjent bevegelser hver dag de siste par ukene. I begynnelsen var jeg usikker på om det virkelig var babyen.. Men nå de siste dagene har jeg lagt merke til at sparkene er hardere, og de kommer regelmessig, gjerne på samme tid hver dag.

Så du må nesten bare være litt mer tålmodig. Så lenge alt så bra ut på UL, er det ihvertfall ingenting å bekymre deg over.. Sparkene kommer snart skal du se! :)

Jeg har også morkaka foran i livmora, og har ikke merka noen ordentlige spark før nå (uke 23). Er fortsatt ikke så kraftige, og kjæresten min kjenner de ikke utenpå enda :( Kjenner de best om kvelden og tidlig på morgenen, når jeg stryker på magen.

Hei og lykke til med begivenheten med å være kommet halvveis i svangerskapet. Jeg er også kommet dit nå, uke 21+2 og venter min nr 3, de to siste med morkaken i front. Morkaken sitter fast på livmorveggen og "flytter" seg kun ved at livmoren vokser, og er den på fremveggen når den setter seg fast, vil den være på fremsiden helt til slutt også. Morkaken flytter seg alltid oppover, siden det er den veien livmoren strekker seg. Eneste bakdelen med forranliggende morkake er vel akkurat i denne tiden med de første spede sparkene en ikke kjenner, og at ultralydbildene kan bli litt "grumsete" fordi det er så mye scanneren skal se gjennom. Ellers er det ikke problemer å kjenne og se spark gjennom morkaken senere i svangerskapet. Jeg har akkurat begynnt å kjenne liv, men det kjennes ikke noe særlig på utsiden enda. Det er jo litt greit på vinterstid med forranliggende morkake, det isolerer godt for den lille da:-). Dersom det er ditt første barn kan det jo være en kombinasjon av forranliggende morkake og det faktum at du kanskje enda ikke vet hva det kjennes ut som når det sparker. Men det blir en herlig opplevelse når du får kjenne det, det skal jeg love deg. Det er vel etter regelen enda noen uker igjen før det er en regel at du kjenner liv, men det skjer masse nå de neste ukene, og den lille blir sterkere for hver dag som går, så om du bare er tålmodig og slapper helt av når du ønsker kontakt med den lille, skal du se at den dag får du svar. Lykke til.

Ellen

Hei

Jeg har også morkake i front. Er i uke 22, og kjenner ikke så mye enda. Har vært på UL 2 ganger, så vet at den lille ligger å sparker ganske mye. Jeg har tvillinger fra før, å i det svangerskapet kjente jeg spark ganske tidlig, men det var nok pga det var to der inne. Og morkaka lå ikke i front. Nå kjenner jeg litt bevegelse når jeg er i dusjen og ofte om kvelden når vi har lagt oss. Gleder meg også til jeg kjenner litt mer:-) Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...