Gå til innhold

Kilder til informasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder forsåvidt begge sider. Hvilke kilder har dere når dere leter etter informasjon om vaksiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cochrane.org, pubmed, helsemyndigheter i de fleste land. Medisinske artikler, journalistikk (alltid en dokumentert informasjonskilde), bøker med referanse, anmeldelser og sak mot legemiddelindustrien, domfelleser av legemiddelindustrien og korrupte leger.

Svakheten med publiserte fakta er at sponsing av studiet er gjort av produsenten selv. Cochrane gjennomgår de fleste publiserte artikkler med et kritisk syn og slakter det meste som blir publisert gjennom "troverdige" medisinske tidsskrift.

Ellers er det jo lov til å bruke hue selv også. Sykdommer er skummelt, mirakelkurer selger, markedsføring med å skremme livet av folk hvis en ikke følger det anbefalte vaksineprogrammet selger som faen.

Med nok kunnskap om sykdommene og tryggheten med at valget er rett så er det morro å sitte på sidelinjen å se hysteriet blant folk og hvor lett påvirkelig de er når en eller annen legespire kommer med skremsel om de sykdommene det vaksineres i mot. Og at vaksiner er det eneste som hjelper for å utrydde smittsomme sykdommer.

Vi vet at informasjon holdes tilbake og min skepsis handler om når en part, la oss si Folkehelseinstituttet sammen med legemiddelbransjen får frie tøyler til å si hva de vil om vaksiner, så er det mye som skurrer.

Hvor er diskusjonen?

Hvorfor kommer alltid argumentet som går for vaksinering?

Aldri noen kritiske kommentarer MOT vaksiner eller skadeoppfølging.

Ingen kritiske røster blant Folkehelseinstituttet "fagfolk".

Og det aller viktigste argumentet. Vaksiner er en salgsvare som alle andre varer. Denne varen blir ikke solgt som et spørsmål om man ønsker, men man selger med frykt og spiller på samvittigheten til foreldre som ikke ønsker å motta produktet. Man skal være sterk psykisk for å tåle det vaksinepresset man møter på helsestasjonen, selv om det finnes få helsesøstre som respekterer valget. Og bare man sier ordet valget, så legger man en ny skyldfølelse på foreldre som ikke tror på vaksiner. Dette presset som foreldre møter fra en gruppe helsepersonell virker lite overbevisende.

Vi sier at her i Norge har vi 95% vaksinedekkning?

Javel. Allerede her er det mye som skurrer. Hvis de påståtte effektive vaksinene virker bittelitt, så har vi blitt grundig lurt. Produsentene antar selv at vaksiner kan virke i en gitt periode på 1-5 år. Det betyr at sånn rent summert at ca 90% av barna frem til 12 årsalderen er vaksinert. Altså ca 15 % av befolkningen. Folkehelseinstituttet har selv konkludert hvor viktig det er med revaksinering og at for at smitte skal unngås i befolkningen bør vaksinedekkningen være over 90 %. Dette anslaget viser at vi kun har ca 15% vaksinedekkning i Norge og tallene er ikke mine, men tatt ut fra barnevaksinasjonsprogrammet.

Så mens lettlurte vaksinetilhengere har pumpet vaksine etter vaksine inn i små barnekropper, så glemmer de seg selv og at venner, svigermor, besteforeldre og mannen i gata er potensielle smittekilder pga manglende vaksinering. Og for å være helt ærlig, så foretrekker jeg heller at barn skal få meslinger når de er barn enn at de skal få meslinger som voksen i den tro at de er vaksinert.

Ellers ser jeg at Geir-Stene Larsen som er direktør på Folkehelseinstituttet har kommet opp i et annet forum og sagt at 30 barn ville dødd av meslinger i Norge hvert år hvis vi ikke hadde vaksine. Selv om det bare var 1 som døde hvert år før mmr-vaksinen.

Skrevet

En utrolig bra vinkling på spørsmålet anonym over her. Har selv lurt på hvordan de kan si at vaksinedekkningen er på 95% når fakta er slik det som du skriver.

Skrevet

"Dette anslaget viser at vi kun har ca 15% vaksinedekkning i Norge og tallene er ikke mine, men tatt ut fra barnevaksinasjonsprogrammet."

Dette har jeg fundert på lenge, i tillegg til spørsmålet helsevesenet ikke evner å gi meg svar på:

Hvorfor er ikke JEG og de 85% andre uvaksinerte syke av polio, hjernehinnebetennelser, meslinger og alle de andre sykdommene vi har unnlatt å revaksinere oss mot?

Er vi på noen måte mindre utsatt for smitte enn barna våre?

Skrevet

hehe, Tura. nå blir vi snart beskyldt for å komme med konspirasjonsteorier igjen. Bintang som er den selvutnevnte kildeanalytikeren på Dib, vil vel mest sannsynlig påberope paranoia og konspirasjon her. Selvfølgelig er alle sammen revaksinert:-) Folkehelseinstituttet besøker oss på nattestid og fyller etter med vaksinecoctail hvert femte år, slik at de klarer denne 90% regelen:-) Viste du ikke det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...