Gå til innhold

er jeg gravid ? elr er mensen treg ?

-Nikken-

Anbefalte innlegg

Hei , her på barnimagen sto det jeg skulle ha mensn 30 februar , og den datoen finnes ikke , så jeg regnet med det skulle være 2 mars. men den kom ikke , typen min sier jeg skal ha mensn den 5 mars, men , den kom ikke da heller.. og det har ikke akkurat vært rett det som sto her med den datoen jeg skulle ha mensen..

Så , jeg får vell bare vente med å ta en test da. føler meg ikke akkurat vell . er kvalm osv.. men det har jeg vert hele månden.. har vont i siden på magen.. vet ikke hva det er . er plaget med kvalme heletiden..

Fortsetter under...

Vel, hvis du er plaget med kvalme er det ikke umulig du er gravid. Jeg har lest litt i bøker om svangerskap, og der har jeg funnet kvalme som et tidlig tegn på graviditet. Men jeg vet jo ikke, og hvis du ikke har tatt en test, så kan jo ikke du heller vite. Så jeg vil også anbefale en test.....

ja , jeg må vell ta en test , men må jeg ikke vente 2 uker etter jeg egentli skulle ha mensen ?

Jeg har vært dårlig og vont i magen og jeg skriker av ingenting . men jeg trur det er innbildning siden jeg har villet blitt gravid , og no har jeg ikke fådd mensen.

Jeg vill ikke ta abort en gang til . er redd jeg skal bli steril osv..

Jeg er jo bare 16 da , blir 17 i august da . min mor ble akkurat 17 da hun fikk meg :) !

Er på Røst nå , så jeg vet ikke hvor jeg får tak i graviditets test her da..

Skal ikke hjemm til Mo i rana før etter påsken .. tenkte jeg skulle arbeide her litt da..

Håper på svar da ..

Gjest eelis+spire

Du kan ta test på den dagen du skulle fått mensen, så du trenger ikke å vente to uker, nei. At du er dårlig og har vondt i magen virker på meg som et tydelig tegn på graviditet, det var nemlig det jeg merka at jeg var gravid på. Hvis du tar en test nå, og den er negativ, kan du vente og se om mensen kommer. Hvis den ikke har kommet etter en uke eller to, bør du ta en test til, eventuelt dra til legen.

Graviditetstester får du kjøpt på alle apotek.

Okei :) , da må jeg bare få tak i helsesøstra da , om hun er her da : ) !

Har ikke apotek her .. må helt til bodø.. og det kan ikke jeg nå , er ikke lenge til jeg skal hjem til Mo i rana. så.. får vente til da elr må jeg snakke med helsesøsteren .. :)

Men , Takk for svar :D

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...