Gå til innhold

Hvordan skal barnerommet se ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bygger hus - så alt er i prinsippet mulig hos oss. Har lyst til å styre unna rosa prinsesse-aktig rom, da jeg akter å oppdra min Snuppelure til å bli en liten røverjente i stedet. (Har imidlertid forstått at det ikke er nok at foreldrene ikke kjøper rosa, og at barna påvirkes av andre enn oss). Har bestemt meg for å innrede rommet i hvitt, oransj og... brunt? .... eller grønt? Hva passer til oransj? Det oransje kommer fra Sandberg tapet Dino orange, som noen av dere kanskje har sett (skal ha den på en fond-vegg, de andre veggene er hvite. To store vinduer mot øst.. Har tenkt som så at det må være litt farge i et barnerom, samtidig som det skal være et rom som barnet skal kose seg i, slappe av i og sove HELE natten i. Har også tenkt å få laget et sånn inne-telt (?), og så skal jeg sy nye trekk til alle sofaputene vi har i den sofaen vi har nå (skal kastes) og ha dem på barnerommet.

Vil gjerne ha tips. eller høre hva dere andre har tenkt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at dere er heldige som har kommet så langt som å begynne å innrede. Vi har ikke satt spaden i bakken enda, vi.. :o(

Men den dagen vi skal det, ønsker jeg meg innebygde senger under skråtaket på barnerommene. (hvis ventilasjonsanlegget tillater det..)

Hei, kjøp Ole Brum ting, og en liten ATV til henne når hun blir et par år, så kanskje du slipper prinsesse-taktene ;o)

Jeg ville gått for oransje og grønt. (Og hvitt, seff).

Annet tips, kjøp store hyller på Ikea (tror de heter Expedit), sånne som man kan ha kurver i. Supert til leker (både med og uten kurver). De er dype og oversiktlige. Har det ikke selv, men har sett noen som har det.

Skrevet

Ja de der expedit med åtte hyller selger de til tre hunder spenn nå om dagen, så den står på lista over ting som skal kjøpes.

Å bygge hus er forresten VELDIG slitsomt. Må hvile meg lenge når det er ferdig.

Skrevet

Vinduene er mot sør-vest (+ et lite mot sør-øst) :-)

Skrevet

Gubben får bygge.. Jeg får passe unger og peke. Jeg er superflink til å peke etter to tette svangerskap ;o)

Skrevet

Jøss....tar man hensyn til hvor vinduene er vendt når man innreder? Avansert. Da er det like greit at jeg har en liten leilighet på 70 kvadratmeter, med null sollys.

Skrevet

Tette Ella, kan du ingenting eller?

Interiør er min favoritt aktivitet og jeg bruker idiotisk mange timer på å pønske ut hva slags teppe passer best til drivved stolen min.

Er oransj i samme kategori som gul ville jeg unngått det. Gul er en farge man blir stresset av. Sjekk fargeanalyse (seriøs i så måte).

Heldiggris, her har vi bare et kott og føler vi er litt som Fritzl.

Sjekk potterybarnkids.com for inspirasjon i lange baner.

Skrevet

Har absolutt sansen for de fargene du nevner, men ville bare spille inn at dere kan ende opp med å måtte male om til rosa om ikke lenge :-) Har selv en jente på 4 og dette "rosa prinsesse-hysteriet" startet for lenge siden. Butikkene bugner dessverre over av Disneyprinsesser og Hello Kitty til disse små med få alternativer, så det er litt vanskelig å styre unna...

Skrevet

Husmus og søvnløs -kanskje jeg skal gå for den andre tapeten jeg har kikket på? Den heter Mia og er også fra Sandbergs barnekolleksjon. Den er lyse-/eplegrønn med hvite prikker. Ser for meg at den blir lett å matche med rosa, at den er beroligende, og at den også kan fungere som babyrom for liten søster eller bror som kanskje kommer om noen år, da kan Snuppelure avansere til annet rom.

Jeg er ikke spes flink med interiør, og det stresser meg litt - for når man har et dritfint nytt hus er det temmelig pinlig å ikke ha det fint inne...

Skrevet

Jeg tror jeg kanskje ville satset på noe lilla jeg.. Lys lilla evt. Så slipper du det rosa om du ikke liker det. Men grønt er fint det også da, men finere om det er til en gutt!:) Har nettopp bygd hus, og her har vi ferdigmalte panelplater i benhvit på soverommene. Så vi kan jo male om her og etterhvert, men det blir ikke ennå. Satser på å pynte med litt farger på interiøret istedet. Hvite møbler og rosa/lilla. Kunne noen ganger ønske at vi valgte gipsvegger istedet, for det er lettere å male om og stiligere med å male en kontrastvegg f.eks. Også har man mulighet til å legge tapet.. Men vi er også veldig glad i malt panel, og det passet veldig godt til den stilen vi ville ha i huset, så da ble det det..

Er veldig fint med nøytrale hvite vegger og en kontrastvegg, eller at du har tapet på den ene veggen og en svak farge på resten av veggene som gjenspeiler seg i tapeten.

Skrevet

Veldig mange fine rom på den linken til Pottery Barn da!!:) Der var det jo noen kombinasjoner med blått og grønt til rosa.

Få høre hva du bestemmer deg for da, eller hvordan det ble etter dere har fått det ferdig!;)

Skrevet

Den tapeten høres veldig søt ut. Jeg har skjeer som matcher :D

Jeg er for "tunge" møbler fremover "flisete" (se Potterybarn) og da mener jeg ikke fete skinnsofaer som minner om 80 tallet, men ordentlig tremøbler, og ikke furu osv, men møbler som gir litt fylde for å si det slik. Og lag. Lag er interiør designets hemmelighet. Her i huset er det mye drivved og annet tre og skinn, elsker skinn. Ser ut som en hytte. Litt rart kanskje midt på Majorstuen. Finn et tema du liker, for eksempel maritimt hvis det passer for dere, eller cottage aktig siden dere bor i Eigersund og prøv å være tro til den stilen og det tema, uten at det blir for matchy poo. Kan jeg komme å innrede?

Skrevet

Du kan få komme hit og analysere her! Jeg er mest glad i "skandinavisk" design, hvis det er noe som heter det. Rette, rene linjer, naturfarger, eikemøbler. Har dessverre både spisebord, kjøkkenbord, sjenk og div hyller i eikefinèr, men når jeg blir rik skal jeg kjøpe heltre, og en saftig benkeplate til kjøkkenet i eik. Også er jeg glad i glass. Lysestaker, skåler, boller, fat, osv. Kunne tatt med meg hele Hadeland Glassverk hjem til stua mi. Liker også litt farger på veggene, men har ikke vært vågal nok her jeg bor nå. Men så har vi da også veldig lite lys i leiligheten, og da blir det fort mørkt. Men bare vent til jeg får hus!

Skrevet

Vi har nok ikke akkurat funnet ett tema til huset - det er mer sånn eklektisk - eller hva jeg skal kalle det. (Kaos?). En del rom er hvite - men har også noen rom med kontrastvegger - feks kjøkkenet som er hvitt - innredning fra poggenpohl (Plusmodo, tror jeg det heter - veldig fint - fronter i en sånn mineralhvit (skittenhvit) eikedetaljer og glass) og har en mørk brun/grå kontrastvegg ved spisebordet som kommer til å være av eik og ha fire ileggsplater .- slik at vi har plass til 16 rundt kjøkkenbordet - kjøkkenet er 37m2 stort - og en oransje lampe som heter o-space. Bad - teakmøbel - walkin-shower og badekar begge har turkise tromlede frosta mosaicflise i random patternr (heter Huron, fraOriginal style) - hvite fliser på veggene, grå på gulvet. Wenge-gulv i stua i 2. etage - og stor foldedør i glass ut til hagen. Mest eikeparkett, men også fliser i gangen. Ett soverom med pepperhvit på to vegger og metropol på den tredje - fjerde veggen er vindu fra gulv til tak, ett soverom m helt lik form, og en ecotapet # 2 fra Borge (hvit med sirkler på) som kontrastvegg, og det tredje soverommet er jo det til SNuppelure da, som vi antar at skal ha grønn tapetvegg m hvite prikker og sikkert noe rosa.

Vi er ikke så velbemidlet at vi kan kjøpe dyre møbler, men har veldig lyst på pasadena sofa fra bolia.

Skrevet

Nå er vel jeg omtrent like interessert i interiør som i curling, og stua vår ser ved nærmere ettertanke mest ut som et barnerom fra Ikea, MEN jeg vil synse litt alikevel!

Personlig synes jeg et rom med oransj, brunt hørtes stilig ut, men tenker at det kanskje passer bedre til et "voksenrom"/ ungdomsrom, og at den eplegrønne varianten m prikker hørtes litt mer "barnevennlig" ut (og kjempesøtt, heier på den;) Hadde jeg vært liten jente på en 3-4 år hadde jeg ihvertfall digget eplegrønn tapet m hvite prikker tror jeg, og ispedd noen rosa detaljer her og der hadde jeg nok følt meg som prinsessa på erten hehe;)

Men, samtidig er jeg fan av at man skal velge det MAN SELV synes er fint, uten å tenke for mye på hva som er "riktig" eller trendy (sier dama med LACK-bord fra Ikea i stua si hehe, så ta det for hva det er)

Skrevet

Jeg har sofa fra Bolia, men er ikke veldig imponert. Designet er fint, men syns putene har beholdt fasongen sin vanvittig dårlig. Snur og vender på putene, men de er like stygge. Men som sagt, fin og god og sitte i. Ble advart med dette om putene på forhånd av andre, men dreit i det. Fin sofa uansett.

Skrevet

Er enig med deg lykkeli. Men nå har jeg komt over en engelsk nettbutikk som har noen aldeles fantastiske tapeter med sommerfugler på! Tror bare jeg må bestille den grønne så kjapt som mulig ellers blir jeg schizofren. Elelr får herpes. (Pappa er som sagt bonde og ikke lege - så jeg er ikke helt stødig på sykdomslæren).

Min mann og jeg er grunnleggende uenige - han vil bruke årevis på å bestemme seg (problematisk siden vi flytter snart) mens jeg bare vil peke på den første og beste og si "I want that one" (som han i Little Britain)

Skrevet

Jeg bruker alle pengene mine på møbler jeg i stedet for klær. Og siden jeg har vokst ut av alle normale klesstørrelser så er det kanskje like greit. Helt åpenbart et familietrekk å kaste alle pengene ut av vindu på ubrukelige ting.

Har jeg nevnt at da jeg lå på operasjonsbordet og var i ferd med å få keisersnitt at jeg sa til min mann; snakk litt med meg så jeg slipper å høre at de skjærer (!) i magen. Hvorpå han begynte å snakke om hvor deilig det skulle bli å bli en familie osv. Hvor jeg stoppet han og sa, "nei nei, snakk om møbler!". Så, ja, en pekepinn på min fanatiske interesse.

Lykkeli, vi hadde lack bord som tv benk i 2 år, så ikke føl deg utenfor! :D DA VI VAR STUDENTER!!

Skrevet

Høres ut som om din snuppelure får et veldig tøft rom. Jeg heier på den oransje varianten! :) Hva skal dere ha på gulvet? Jeg har sett tøffe barneromsgulv der det har vært malt veier/togskinner på, i litt store svinger/runder. Kjempeartig for ungene! :) Men det er jo vanskelig å gjøre om sånn i farta da, når hun blir for gammel til å leke med biler og tog...hehe...

Her har vi ingen planer for barnerommet foreløpig, av den enkle grunn at vi ikke har noe ledig rom til småtten. Planen er å oppgradere på leilighetsfronten innen småtten fyller året. Inntil da må han pent dele rom med sine foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...