prebs Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Harry på norsk. (Ikke er det så veldig fint på engelsk heller.)
anaina Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Pent navn, men hvis det er på et helnorsk barn blir det litt "over the top"-harry. Selv har jeg "gjenoppdaget" Beate, og liker det veldig godt.
Azora Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Synes ikke det er fint navn, foretrekker da heller Beate evt Benedikte...
Erymax Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Tenker kongelig og britisk,og synes ikke navnet er spesiellt pent...
Vannmann35 Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Vet om en Beatrice, og hun er blond, slank, pen og smart advokat - så forbinder absolutt ikke navnet med harry... Synes det er et pent navn, men det krevert et spesielt etternavn. Hansen duger ikke...
Gjest Antarctica Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Hvordan uttaler du det, da? Jeg syns hovedankepunktet er at man umulig kan se på stavemåten hvordan man skal lese det. Hun vil få mange klønete feilversjoner når hun skal ropes opp... Selv ville jeg måtte velge mellom: Engelsk uttale: Bi-triss, med trykk på "Bi" Italiensk/klassisk uttale: Be-a-tri-tsje med trykk på "tri" Kvasinorsk uttale: Bea-trise som rimer på servitrise... Nei, ikke bra. Dette navnet blir trøbbel. Men Bea, Bella, Beate, Beata (min tippoldemor het Beata!) eller Beatrix kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå