vannmann84 Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Jeg har brukt Cerazette til nå nylig, men skal slutte med den pga av at jeg blør så mye av den. De er det andre alternativet Conludag minipille. Hva er deres erfaring med denne? Bivirkninger ol.
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Jeg har brukt det i tre uker nå, og ikke merket en eneste bivirkning:)
Lace Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Jeg har brukt Conludag som prevensjon i over 10 år, også i ammetiden, og er veldig fornøyd. Bivirkninger er uregelmessig menstruasjon og små mellomblødninger. Sistnevnte forsvinner som regel etter noen måneder. Det er viktig å ta pillen på omtrent samme tidspunkt hver dag for at den skal være pålitelig, så man må være sånn noenlunde påpasselig. Jeg opplever noe varierende syklus, mens synes ikke det er plagsomt. Ei venninne av meg fikk store mellomblødninger av conludag (og vanlige p-piller) og måtte gå over til kobberspiral. Konklusjonen blir vel derfor at vi tåler medikamentet forskjellig. Jeg har svært gode erfaringer med Conludag, men det trenger jo ikke å gjelde alle. Grunnen til at jeg valgte minipiller fremfor p-piller var at jeg ikke ønsket å forstyrre hormonbalansen for mye, dvs. beholde eggløsningen. Lykke til.
CaVi Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Jeg har brukt conludag fra ca. 6 uker etter fødselen.Virka som at det var det eneste jeg hadde å velge i når jeg amma, i følge legen min. Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger og ikke hatt en enste blødning enda, jr er nå litt over 9 måneder!
CaVi Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Jeg har brukt conludag fra ca. 6 uker etter fødselen.Virka som at det var det eneste jeg hadde å velge i når jeg amma, i følge legen min. Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger og ikke hatt en enste blødning enda, jr er nå litt over 9 måneder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå