Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg gikk med min første for 3 år siden var formen egentlig ganske så grei. Denne gangen derimot føler jeg det bare har gått en vei og det er nedover. Jeg har slitt mye med migrene fra før og tatt gjennomsnittlig en migrenetablett i uka, men i svangerskapet nå har jeg nå gått konstant med migrene siden uke 8 og er nå 11+4 og kjenner jeg blir veldig sliten av det. Det går utover humøret og kreftene og lurer på om flere ahr det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139764081-noen-med-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alvorlig migrene (i snitt 4 av 7 dager med migrene i starten av svangerskapet...nå da jeg er 13 uker er det ikke like ille, men fortsatt mye verre enn vanlig), og tok faktisk min første pille i dag. Orket ikke mer... Legen min har gitt meg klarsignal på å ta medisin for lenge siden, hun sier at det er alltid en avveiningsak, og så ofte og så mye vondt som jeg har er det ikke bra for hverken meg eller barnet. Hun sier at det ikke er påvist noe sammenheng mellom medisinen min (zomig) og fosterskade, men siden legemiddelindustrien heller ikke kan garantere for at det ikke kan føre til det, er det anbefalt å ikke bruke medisinen under svangerskap, så fremt det ikke finnes gode grunner til det.

Jeg lot være å bruke medisin de første 12 ukene, men legen min sa det var greit om jeg ønsket det... Krysser fingrene for at migrenen mer eller mindre gir seg rundt 4 mnd som i de forrige svangerskapene mine.

Men det er jaggu godt å slippe smerten, synes det er mye verre med migrene enn å føde barn... (og jeg fødte et barn på over fem kilo som førstegangsfødende;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...