Gå til innhold

Fortvila Mor, ang hard mage/luft smerter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 5 uker som virker som han plages veldig med magen.. han presser så han blir rød å blå i ansikte flere ganger i timen men ingenitng kommer.. kan dette være luft eller hard mage? Jeg ammet til han var ca 3 uker å så mistet jeg melken så ble delvis morsmelk å erstatning men nu er det bare erstatning(NAN) han får. har mme merket noe å si, bruker NAN men har en hipp ståenes i skapet..

syns synd på min lille gutt, av og til skriker han litt, men han får ikke sove ordntlig heler, våkner mye å nu fikk jeg han endelig til å sovne på MAGEN av alle ting.. veldig fortvila:( Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia!

Gutten min va ufatteli mye plaga me magen første 2 mnd, skreik i 6-7 tima istrekk pga luftsmerter.

Får han til å bæsje? Hvis ikke, e d lurt å ha malt i flaskan, bynne me en ts pr flaske å se om d ikke funke :-) E d helt kronisk går det an å bruke ca 6 ml duphalac i døgnet, men d må man høre me hs eller lege om :-)

Om det e luft han plages me e d flere ting du kan gjøre :-)

Minifom

Fennikkelte før hvert måltid

Sukkervann

Massasje på magen å særli rundt naveln

Tøye beinan oppover mot magen

og sist men ikke minst det som redda oss Infacol.

Her kjøpte vi det http://www.auravita.com/products/aura/phmx10020.asp

Når det gjeler Nan så fikk gutten våres også veldig vondt i magen av den. Vi bruker Collett nu og det ble veldig mye bedre da vi bytta til den

: )

Lykke til :-)

Skrevet

I tillegg til det sunnybeach har nevnt kan du prøve å legge henne på magen. Enten i sofaen, på stellebordet el.l., eller at du holder henne i fanget, slilk at hun ligger med magen over det ene låret ditt (kryss bena dine, og legg henne over det øverste låret). Kan være greit å ha en gulpeklut i nærheten da...hehe... Men for mange babyer er det lettere å få ut lufta i mageleie enn i ryggleie.

Skrevet

Mange små reagerer også på kumelksproteiner, så kanskje du bør prøve en mme uten melk?

Min gutt var helt lik da han var mindre, og her hjalp det da vi kuttet ut kumelksproteiner :)

Skrevet

tusen takk for tipsan:)

Skrevet

ja har prøvd det å da sovner han med engang. Trur egentlig ikke at han har problemer med å komme av med lufta får han promper mye..:P

Skrevet

hm.. kan jo være det får barnefaren har melkealergi å det kan vel være arvelig?

Skrevet

Ja, en ting er å ha melkeallergi "på ordentlig" - kan være arvelig ja :\

Men Lille Bo har ikke melkeallergi - her var problemet at han ikke klarte å fordøye kumelksproteinene når han var så liten. Nå som han er 4mnd går det helt fint :)

Skrevet

hm.. ja kan være man ska prøve det:) takk for tipset:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...