Gå til innhold

Hun er begynt å bite meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min skjønne lille prinsesse (7 mnd og 2 tenner) er begynt å bite meg i høyre pupp. Det gjør så utrolig vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Venstre pupp går helt fint. Jeg har godt med melk i begge, men det kan virke som om melken kommer tregere på høyre for tiden. Sikkert fordi jeg sitter anspent og venter på at hun skal bite meg.... Utdrivingsrefleksen starter selvfølgelig i det hun gir opp og nekter da å ta den mer. Jeg vet at hun enda er sulten for hun leter enda etter pupp og kan finne på å suge seg fast i magen om hun får anledning til det:)

Noen som har tips til hva dette kan være? Hva kan jeg gjøre med det? Er hun begynt å bli lei pupp? Osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hvertfall viktig at du sier høyt NEI når hun biter. Trekk henne raskt til deg så hun får nesen begravd i hud og må slippe taket for å få puste. Da risikerer du ikke rifter som lett kan oppstå om du drar brystet fra henne. Du har vel prøvd ulik rekkefølge på hvilket bryst du tar først? Feks om hun kanskje har tålmodighet til å vente på utdrivningsrefleksen på høyre side dersom hun har fått stilt verste sulten på venstre side på forhånd..? Ellers tror jeg at det er lurt å gi bryst når hun er godt sulten å ta henne vekk om hun begynner å leke å tulle.. Min gutt kan hvertfall begynne å bite litt om han begynner å kjede seg der han ligger;)

Ellers har jeg lite råd, men kanskje ammehjelpen kan hjelpe deg?

Skrevet

Ja, jeg har hørt at man skal gjøre det, men lettere sagt enn gjort. Den ene gangen hun bet meg så hardt var min umiddelbare reaksjon å hive på armen slik at hun ble kastet opp i luften. Det gjorde så innmari vondt at jeg hadde aldri i verden klart å holde henne til meg....

Jeg har også forsøkt å bytte på hvilken pupp jeg ammer først. Har aldri hatt problemer med ammingen de 7,5 mnd vi har ammet, men det er nok noe der at om hun ikke er veldig sulten så kjeder hun seg ved puppen og gjør heller mer ugang enn det hun burde gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...