Lillepusen-78 Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Mange spm når man skal begynne med fast føde.... Kanskje spesielt når mor har passert 30 ;-) Gutten min har aldri fått mme, men jeg har tenkt å blande grøt med det etterhvert. Orker ikke å styre med pumping. Lurer på hvor lenge jeg må gi smaksprøver på grøt blandet med mm, før jeg kan gi grøt blandet med mme? Hvordan gjør dere det? Er det bare fordi det skal smake litt kjent for dem at det er best å blande med mm i starten?
lykkelig med jente Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Jeg ammer å orkte heller ikke å pumpe for å ha i grøten,så vi kjøpte hipp risgrøt med banan å fersken ( fra 4 mnd) den kan blandes med vann (det er mme i grøten!) å smaker kjempe godt!.
lille sprelle Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 ehh - bruke mm eller mme i grøten? Om man ammer mye - og det gjør man jo når man begynner med fast føde, så er det vel bare å blande med kokt vann (som er avkjølt til rett temp)! blir jo ikke mange munnfullene likevel....
Mamma mjaua Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 de fra 4 mnd skal man visst blande med mm eller mme, og de fra 6 mnd med vann. jeg kjøpte feil grøt, kjøpte for 4 mnd og den skulle blandes med mm/mme hehe. men hvis jeg skulle gi grøt til en på 4 mnd og man måtte blande med mm eller mme hadde jeg blandetmed mme fra første stund, for jeg ekke så fan av pumping.
MarihønaMedHvitveis Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Jeg ammer og blander med mme, også de typene som det står skal blandes med vann. Har ei jente som er akkurat "passe" stor (mener med det at vi ikke trenger å ta spesielle hensyn pga vekt), og hun har begynt å foretrekke vann til måltidene sine. Er oppe i tre måltid fast føde om dagen, og ammingen er tilsvarende kuttet ned. Så hun får grøt på mme for å få i seg det hun trenger:) Alt med kjør-på fra helsesøster.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Dette vet jeg egentlig ikke så mye om, men drister meg til å synse litt likevel;) Når man gir MME fra flaske første gang, kjører man jo bare på med full flaske med en gang, uten "smaksprøver" som sådan. De aller aller færreste barn reagerer på MME, og de færreste smaker noe særlig forskjell og liker begge deler like godt. Så etter min mening, trenger du ikke gi smaksprøver med mm først, men bare kjør på med MME i grøten. Det er uansett små mengder grøt det er snakk om i starten, og det vil være selve grøtpulveret/ konsistensen og grøtsmaken som vil være det avgjørende for om barnet liker det eller ikke, og ikke om den er laget på mm eller MME (tror jeg!) Den største kneika er som regel om de skjønner konseptet m å spise av skje, og om de takler konsistensen (lurt å lage den litt tynn i starten). Lykke til, grøt er mye gris, men akk så gøy;)
Lillepusen-78 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2009 Takk for svar Hmmmm. Kanskje gå rett på mme til grøten.... Er jo det enkleste, og er vel uansett vanskelig for lille knert å kjenne smak av mm når den er blandet med mais(/papp)pulver.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå