Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Vi har vært på ABC-studiet med barnet vårt og de konkluderte med at h*n har autistiske trekk. PPT har ymtet om det samme, så noe stort sjokk var det ikke. Men jeg kjenner at jeg har en dump og vond smerte i magen på vegne av barnet mitt. Autist? Mitt barn? Var det min feil? Skulle jeg gjort noe annerledes? Tenk om de tar feil? De kjenner ikke mitt barn. De så barnet mitt 7 timer i en unaturlig setting. Hva vet vel de? Barnet mitt er også hørselshemmet, så teamet av barnepsykologer og psykiatere satte ikke noen endelig diagnose, da de såkalte autistiske trekkene kan skyldes at h*n gikk rundt i noen år og ikke hørte noe. Jammen ikke lett å lære seg sosiale koder og språk da! Vi skal videre til ny utredning. Og det er allerede avklart at barnet mitt skal få 60% spes.ped i bhg og 100% assistent. Og begynne med noe som heter PECS, for å gi barnet mitt en mulighet for å kommunisere. Og tilbake om ett år. Jeg håper barnet mitt blir "frikjent" for mistankene. Ille nok å være hørselshemmet om h*n ikke skal være autist i tillegg! *lei meg*
Mandalas Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Kjenner meg litt igjen. Vi var også på abc-studien. Autist er min sønn. Det er helt merkelig tanke fortsatt, hvordan kan mitt barn være autist?? Samtidig ser jeg det selv også nå, og på bup her. Så siden vi var på abc-studien har det gått i ett. Snart skal vi til habiliteringen og greier. Huff, det er vondt når man får en sånn beskjed om barnet sitt..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Jeg har ikke deltatt i studien, men har en sønn med autisme, jeg sier MED autisme, for han er ikke sykdommen sin. Vi var klar over at noe ikke var helt som det skulle være lenge før vi fikk diagnosen, så for oss var det vel egentlig en lettelse å få en diagnose, men jeg har forståelse for at dette er vanskelig å få høre, vi brukte tross alt noen år med å mase om å få vite hva som var galt, så vi hadde bearbeidet deler av nyheten på forhånd. Han er en super gutt som er hengiven og liker å kose, dog av og til på litt feil tidspunkt, slik som når mamma står å snur pannekaker ved komfyren Det viktigste er jo at barnet ditt blir utredet skikkelig og skulle h*n få en diagnose innenfor autismespekteret, vil h*n få riktig hjelp og oppfølging. Lykke til videre, uannsett hva resultatet skulle bli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå