Gå til innhold

Noen som kan fortelle om forløpet ved Cytotec-behandling ved blighted ovum (eller evt MA)?

Aiva j121110 og en i mai13

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg fikk cytotec denne gangen (BO) for å se om kroppen kunne ordne det opp på denne måten. Fikk 4 tabletter (som skulle inn vaginalt) Jeg skulle ta to, og viss jeg ikke begynte å blø innen 3 timer skulle jeg ta to til. Det murra en del i magen men jeg begynte ikke å blø og tok to tabletter til. Jeg fikk litt sterkere smerter og begynte å blø etter en time. Dette varte ca fire timer og kjentes som en sterk menstruasjon. Så avtok blødningen og sluttet vel helt etter en til to dager.

Jeg følte at det gikk veldig greitt og blir det slik for deg er det ikke noe å grue seg til.

Det som var dumt for meg var at det viste seg på ul en uke etter at det var fortsatt rester igjen og jeg måtte til utskraping. Håper du slipper det!

Lykke til! Klem

Takk igjen.

Er greit å vite hva jeg kan vente meg ja. Legen sa jo litt om det i går, men jeg fjerna bare helt ut og fikk liksom ikke helt med meg alt. Hun syns det kunne være greit med en ny ultralyd om en uke, hvis hcg i går var høy, men svangerskapslengden er helt sikker (tok serum HCG tidlig, blodprøve), så når det var tomt der i går, så er det ikke noe mer å se om en uke heller... Var annen lege på vakt i går kveld, som oppga hcg på 35.000.. Hun sa jeg bare kunne komme innom i dag og få med meg pillene hvis jeg ville, men vi ble enige om å vente til jeg kommer på jobb på mandag.

"Må" vente. Svigerfar skulle komme hjem til oss i dag og hjelpe med opp-pussing (lenge planlagt) og han er også tilstede ved en bursdagfeiring i familien, som vi skal på i kveld, så "passet" liksom ikke med en sånn runde i dag, syns jeg. Jeg må bare prøve å holde maska utover kvelden..

Magevondten er der fortsatt, men det er vel mest sannsynlig pga en urinveisinfeksjon.. så det får jeg vel penicillinkur for samtidig som det andre greiene..

Hører gjerne fra andre her med erfaring fra cytotec'er og sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...