Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er måltidsrytmen - og hva spiser de små?

Når kan man begynne med brød - og hva slags brød kan man gi?

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min er HELT håpløs på å spise...får i han bittelitt grøt og d er stort sett d...har prøvd med litt middag nå og d virker som han liker d bedre men er minimalt han spiser..blir såå oppgitt....fullammet han til 6mnd og han får igrunn stort sett bare mm enda...

Skrevet

nå er fyller min gutt 8 mnd om en uke, men denne rytmen har vi hatt siden han var 6 mnd ca. Brød kan de begynne med ved 6 mnd alder. De kan ha alt du ville ønske å gi de fra 6 mnd, bare ikke kumelk, for mye salt etc. Det vanlige. Du ser på innholdsfortegnelsen ca hvor mye salt det er i tingene, står salt høyt oppe på fortegnelsen er det mye salt, jo lengre ned eller mot slutten salt ramses opp jo mindre salt er det i det. Litt salt kan de jo ha. Så are se det ann. Vi spiser brød bare sånn innimellom, men har tenkt å begynne med brød til frokost når han er 8 mnd. Brødet bør jo være litt grovt og uten for mye frø. Tipper julius brødet er OK. Rytmen er følgende:

07-0730 Grøt og vann. Før gav jeg mme til frokost, men bytta rundt da det var lettere å gi melken på formiddagen hvis jeg var i farten.

10:30 Mme, 200-250 ml

14:30 Middag, begynte med hele middagsglasset når han var 7 mnd.

1700-1730 Grøt og vann

1900 mme ca 200 ml

Natta! noen ganger får ha en frukt mos mellom mme og middagen, like før han skla sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...