tonjemor* Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Heisann. Jeg er en fortvilet, redd og nybakt mamma. Datteren min er snart 10 uker og jeg lurer på om jeg er gravid igjen eller har spontanabortert.?? Jeg kom meg veldig raskt etter fødsel så samboeren min og jeg begynte å ha (ubeskyttet) sex før datteren min var 3 uker gammel. Da datteren min ble 9 uker fikk jeg en liten blødning og trodde gjerne at det var mensen som kom tilbake. Men den bygget seg aldri opp og det var bare mørkebrun utflod i et par dager. Deretter fikk jeg akkutt feber, enorme smerter i lysken/underlivet (jeg klarte ikke å gå, å lå i fosterstilling i en halv dag) og intense smerter i den ene puppen (jeg ammer). Det var veldig hormonelle smerter. Dette varte en dag eller to og nå de siste dagene har jeg vært veldig alment dårlig (kvalm og uvel). Kan jeg være gravid igjen eller har jeg mistet noe som kunne vært? Jeg trodde det var nærmest umulig og bli gravid så tidlig når man fullammet og ikke hadde fått tilbake mensen...? Er jeg helt på jordet? Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre og om det kanskje bare er sånn man er i kroppen etter en fødsel...
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Heisann. Du skriver at du kom deg raskt etter fødsel. Men første tanken min var at det lå igjen noe rester av morkake eller fosterhinne. Jeg måtte ha en utskraping en uke etter fødsel (morkake rester) jeg ble kjempe syk, kunne ikke gå engang og fikk høy feber. Det kan jo hende du har vært/er gravid. Men det er jo litt lite sannsynlig i og med du ikke har kommet i gang med menstruasjon. Jeg ville uansett tatt en tur til gynekolog og fått en ul. For er det noe som ligger igjen er dette veldig farlig og må fjernes. Og er du gravid er det vel greit å finne ut av dette også. Lykke til i allefall.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Bare for å ha det sagt, om du ikke ønsker å bli gravid igjen nå MÅ du bruke noen form for prevansjon. Det er ikke trygt å ha ubeskyttet sex om man fullammer for man vet aldri når den første eggløsningen kommer. Mensen kommer jo etter denne og da er du jo advart for sent. Begynn på cerazette, p-sprøyten, spiral eller bruk kondom. Så over til det du spør om. Jeg også tenker at det kan ligge noen rester igjen fra morkaken, med tanke på at du nevner slike smerter uten noen ordentlig form for menstruasjon. Og med tanke å feberen kan det jo tenkes at du da har fått en infeksjon. Syns du skal ringe til legen din med en gang og få en henvisning til ul og få det sjekket. Ønsker deg iallefall lykke til og håper at det går bra:)
AO3 Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Jeg skal ikke begynne å spekulere i hva det kan være, men det du skriver med store smerter og deretter dårlig allmenntilstand høres ikke bra ut. Jeg ville kontaktet lege så raskt som mulig. Hva med å ringe legevakta, og høre om de synes du bør inn allerede i helga, eller om det holder å ringe fastlegen på mandag?
KarinB Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 kom direkte til legevakten! Dette kan være farlige greier hvis det er noe som ligger igjen der inne, du kan få blodforgiftning! Hvis du har feber og føler deg dårlig kan jeg ikke si noe annet en at du setter deg selv i far hvis du ikke gjøre noe, værst tenkelig senario er det for sent til mandag! jeg er sykepleier, så er dette noe som må ut og du er dårlig og ikke gjør noe med det kan det være skikkelig farlige greier! GOGOGO!!!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Blir bekymra jeg siden du ikke har skrevet noe mer. Har du vært hos legen? Håper at det ikke var noe gale:)
2 fine små Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Interessant at alle tror dette har noe med HI å gjøre, jeg tenker at mannen hennes fikk adgang etter mindre enn tre uker. Det kan da også hende at han ikke var helt 130% ren da han besøkte, kan jo være noe så enkelt som at noe har kommet inn (man er jo veldig åpen så tidlig) som ikke har vært helt rent, og så har en liten infeksjon oppstått? Bare tenker litt høyt her, men håper ingen lyd fra henne betyr at hun har funnet ut av dette. Ville nok tatt en tur til legen i hvert fall. Hadde en spontanabort en gang, og trodde alt var ute. Men ble "influensasyk" trodde jeg etter 3 uker og lot det skure og gå 2 uker til. Dro etter kommando av samboer til lege og han sa bare stille: "Skal du noe i kveld?" hvor jeg sa at det skal jeg ikke, "fint" sa han, for du skal til Ullevål og ha en liten utskrapning". Mest sannsynlig er det ikke alvorlig med det, men det er alltid lurt å sjekke en ekstra gang. Håper det har ordnet seg for deg for lenge siden, men hvis ikke, så ta en liten tur til legen og si det som det er.
tonjemor* Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2009 Heisann. Tusen takk for svar...jeg har tatt en test og er ikke gravid men bør kanskje dra til legen i måren....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå