Gå til innhold

jeg og baby skal til danmark med dfds, noen som har gjort det med en 8 mnd gammel baby? erfaringer med båt og tivoli

Anbefalte innlegg

i slutten av april skal jeg og baby til københavn med danskebåten. jeg ville helst til kiel, men jeg var ikke gammel nok til å ta den båten:P så da blir det københavn istedenfor. noen som har erfaring? skal dit med en venn. vi skal på tivoli. hvordan er det på tivoli med en liten baby? vi skal bytte litt på å ta karuseller og slikt da:) gleder meg veldig. i fjor da jeg var i europark i tyskland var jeg gravid og kunne ikke ta noen ting, bare sitte å se på de andre, så gleder meg veldig til turen.

må jeg skaffe pass til lillegutt?

Fortsetter under...

Hvis dere er innstilt på å skifte på å ta karuseller og passe baby går det sikkert helt fint. :) Er han glad i å sitte i vogna si? Sovner han lett i vogna, eller må han hjem til senga si? Da min eldste var på den alderen kunne vi ta ham med omtrent hvor som helst. Han sovnet lett i vogn og i armene mine, og sov godt selv om det var mye lyd rundt ham. Hadde ikke vært noe problem å ha med ham på en sånn tur. Hvis gutten din er veldig avhengig av rutiner, kjente omgivelser og mørkt og stille rom for å få sove ville jeg vært mer skeptisk.

Sikkert veldig greit å ta med det han spiser (grøt, middagsglass, evt mme) hjemmefra, slik at du slipper å springe rundt på ferien for å finne noe han liker og tåler. Greit med det vante. På båten er det jo også greit om du har alt du trenger av mat, bleier osv. Ellers er jo båt en veldig grei plass å være med barn da. Veldig greit å komme fram med vogn overalt osv.

Blir selvf. vanskelig å ha sene kvelder på byen osv., men du virker jo innstilt på å legge opp ferien etter lillegutt, så da tenker jeg dere får en finfin tur, jeg! :)

God tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...