skrotnissen Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 har nettopp fått vite at sønnen vår har det.. noen som har erfaring med dette?
Gjest bissen Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Dette er en veldig sjelden tilstand..det vet du nok allerede:) Minstejenta mi hadde denne diagnosen i rundt 8 mnd før vi fikk påvist ekstrem plattfot, hulfot og en annen leddfeil vi ikke har fått diagnose på enda, istedenfor talus v. Det var jo positivt, mindre sjanse for operasjon. De aller fleste med talus v må opereres. Hvor gammel er sønnen din da? Bruker han ortoser og spesialsko?
skrotnissen Skrevet 7. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2009 han er 2,5år, akkurat nå bruker han ingenting, vi fikk beskjed om at de skulle se det an til han var 3år, så ta nye røntgen bilder. om det ikke var noe bedring skulle han få fotsenger??? hva nå enn det betyr... han tråkker ofte over, og har problemer med balansen. gikk sent, og klager ofte ved av og påkledning at det er vondt i benet. ortopeden vi var hos mente at det ikke gjorde vondt, men jeg vet ikke jeg... det virker på meg som det plager han en del... har jenta di vært plaget med smerter?
Gjest bissen Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Jeg syns det er rart at han ikke har fått utstyr fra ortopeden hvis han virkelig har talus verticalis..er ortopeden dere var hos flink? med erfaring med akkurat denne tilstanden hos barn? Hvis gutten din klager på smerter så burde jo det virkelig tas på alvor, det er du som mamma som kjenner han best, ortopeden kan bare snakke utifra teorien. Jentene mine er også 2,5. Minstejenta har bare gått i tre mnd. Det at hun går med skinner (ortoser) og spesialsko er jo selve behandlingen, frem til en evnt operasjon. Hun får vondt hvis hun ikke har på ortosene..hun hadde også litt smerter før hun fikk sko, men ikke mye. Dette er fotseng:) http://www.nnov.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=16&Itemid=72&limitstart=5
skrotnissen Skrevet 18. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2009 ut i fra røntgen bildene ble det iallefall på vist talus verticalis.. fysioterapeuten vi har gått til synes det var rart at de ikke tok røntgen fra hofta og ned, fordi hun mente at han hadde en vridning i knærne(?) nå klager han ikke så mye over at han har vondt i beina lenger, kan jo kanskje være at han er feil diagnostisert? han skal ta nye røntgen bilder i september, så da håper jeg at de finner ut noe mer.... leger altså... er ikke så lett å bli klok på dem!
Twister Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Min sønn på 2 år og 3 måneder har akkurat fått påvist Talus Verticalis, og skal få tilpasset fotsenger om en uke. Ifølge ortopeden vi har vært hos, hørtes det ut som om dette skulle løse seg med fotsenger, og at feilstillingene i føttene vil bedre seg etterhvert. Men når jeg leser om det på internett nå, så ser jeg det står ofte nevnt at barna gjerne må opereres.. Håper inderlig at ortopeden vi har vært hos har rett, og at det "bare" er fotsenger som skal til for å bedre dette. Om en uke skal vi som nevnt ovenfor til en annen ortoped som skal tilpasse disse fotsengene, og da skal jeg spørre om alt jeg lurer på, siden han kanskje har vært borti flere tilfeller av dette. Forøvrig kan jeg nevne at gutten vår ikke viser tegn til smerter i føttene, og barnehagen har ikke lagt merke til hemmet motorikk. Det eneste vi og mange andre har bitt oss merke i, er at han ofte faller fordi han snubler i sine egne føtter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå