2gutter:) Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 hva er mildest å begynne med å bør jeg blande med morsmelk siden det er kun det han får nå?
1+2=3jenter Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 ingen av delene... er anbefalt å begynne med havre med ris og hvete.... Startgrøten bør inneholde litt gluten, noe som kan forebygge cøliaki... Sto i foreldre og barn nr 2 i år.... og den skal blandes med vann...
2gutter:) Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2009 men hs sa 4 mnd grøten va den beste...hmmm...nå ble jeg usikker....
2gutter:) Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2009 ok skjønner...Hmm har ikke sett den grøten i de butikkene jeg handler i...
*Novembermor*Sebastian<3 Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Blander meg litt inn:p Den har ikke jeg sett heller,bare mais og ris. Og hs sa til meg for ett par dager siden at man ikke skal begynne med noe som inneholder gluten og hvete da? :s ikke rart man kan bli litt tussete:p Man blir fortalt mye forskjellig!
mama73 m/tre søte små Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 Ja, men dette med tidlig gluteneksponering er helt nye retningslinjer som ikke alle helsestasjoner har fått offisielt ennå, så begge deler blir jo "riktig", men som sagt sier nyere forskning at små doser med gluten fra spedbarnsalder vil forebygge cølliaki. COOP har havre/ris/mais grøten i hvertfall. Har ikke sett den på verken Rimi, Kiwi eller Ica.... Her er ikke smurfen noe særlig begeistert for den, så jeg blander rett og slett ris eller mais grøt med en lureskje med havre/ris/hvete jeg, så får han i seg litt i hvert fall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå