Gå til innhold

Jeg er så forvirret, LESBISK?? jeg??? nei??ja? hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det i grunn bare er JEG som kan gi meg selv det skikkelige svaret..Men håper på litt hjelp fra dere, kanskje er det noen lesbiske/bifile her inne som kjenner seg igjen? eller kan fortelle sin historie??

Saken er slik at jeg i dag har samboer og to flotte barn..

Jeg føler meg i grunn ganske trygg på meg selv, er 25 år..

Men noe er alltid i tankene mine..alltid..og har bestandig vært det..

Andre damer..vanskelig å forklare dette her..

Men..Har alltid sett på andre damer, helt siden jeg var liten..

Husker fra barneskolen av at jeg tittet på andre jente,men det gjør kanskje alle?? Da vi kom i puberteten drømte jeg ofte om andre jenter..

Men hadde kunn gutter...

På videregående lå meg med MANGE gutter,,alt for mange,.

Men innerst inn var det nok jenter jeg drømte om..

Det var jentene på skolen jeg snudde meg etter..Slik var det på byen også..Var det noe jeg kikket på så var det jenter..Men slik er det kanskje for alle??

Uansett, jeg ble forlovet og fikk barn med en mann...

Årene gikk, og de går..Men fortsatt ser jeg på jenter, drømmer om jenter..Det fæleste jeg vet med sex er en penis, hehe..kanskje ikke noe med saken å gjøre_:P

Men ser sååååå på andre jenter...

det finnes såååå nydelige damer der ute...sukk....

Kan vel også nevne at jeg ble med en jente hjemme fra byen for ca 1 år siden..jeg var utro...

dette er så vanskelig for meg,,er så forvirret...

spørsmålet dukker stadig opp, hva er jeg? hvem er jeg???

Er ikke enkelt dette her...skammer meg over å være 25 år, samboer og 2 barn og såååå uskikker på legningen...

vel...nå fikk jeg iallefall "blåst" ut litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det var vanskelig nok å komme ut som bi-fil uten samboer og barn så dette skjønner jeg er vanskelig for deg. håper noen kan gi deg noen gode råd, men som du sier dette er det kun du som kan løse.

når du sier det er fælt med penis hva mener du da?

Skrevet

Jeg synes det her virket ganske åpenbart. Kom selv ut av skapet da jeg var 25. Gift + et barn. Hadde tidligere hatt et hemmelig forhold på vgs. til en skolevenninne + et par andre anledninger med kvinner. Hadde også sex med noen få gutter. Jeg var livredd for å innrømme hvem jeg var, og da folk rundt oss fattet mistanke til forholdet avbrøt jeg det (gjennom to år) og hun flyttet langt langt unna.

Fant min eksmann og trodde jeg levde i sus og dus, frem til jeg ble betatt av en annen dame. Var usikker en liten stund på om jeg var bifil eller lesbisk, men fant ganske snart ut at jeg kun var tiltrukket av kvinner. Snakket med min eksmann hele veien, og det tok 6 måneder før vi fortalte nyheten, og jeg var sikker i min sak.

Ta kontakt med det skeive miljøet. Anbefaler deg å melde deg inn i feks. gaysir. Der har jeg truffet mange nye og gode bekjentskaper. Har nå et forhold til ei dame på halvannet år bak meg, og på dater'n igjen. Nyter livet og føler en enorm lettelse og kontroll over livet mitt. Deilig og ha kommet hit:-))

Ønsker deg riktig lykke til, det er åpenbart at du trenger et lite oppgjør med deg selv.. og din partner.

GODT å være på "den andre siden".. At last..

Det var tungt mens det pågikk, men en enorm lettelse nå.

Klemmer på veien:-)))

Skrevet

*er glad for å se tøysetipp tilbake på hesteryggen*

:DD

Gjest Siklerotte
Skrevet

Usj da, det høres ikke helt greit ut.... Skjønner at det må være vanskelig. Det er vel ganske normalt at andre jenter legger merke til og ser på andre jenter - men jeg vil ikke si at det er så veldig vanlig å drømme om og tenke på andre jenter. Du må vel ha følt at det var ganske rett for deg da du var med denne damen hjem da, kanskje?

Skrevet

*det er hun selv også*

SMIL.. og klem:-))))

Skrevet

Tusen takk for svar!!:) Jeg er på gaysir, hehe...;)

Og ja, jeg vet vel kanskje svaret?eller?

for meg er tanken på det å bo og leve livet med en kvinne gaske merkelig..men det er kanskje for at jeg aldri har opplevd det?

Ikke vet jeg...huff....

klem til deg også!:)

Skrevet

Hehe, kan si at magen min kriblet og jeg var ganske så lykkelig da jeg var med henne, ja...

Skrevet

haha, ang penis du...jeg bare liker det ikke..æsj..aldri tent på en penis,...aldri

Skrevet

Jeg tenkte også slik i starten. Kun seksuelt - men ikke "hele pakka".

Det er en ganske stor omveltning, og det tar tid ! !

Skrevet

så du også tenkte slik? ? det å bo med en kvinne, være ordentlige kjærester virker for meg ganske så uvirkelig..ikke får jeg prøvd det heller..tenk om jeg tar helt feil da? ? vanskelig dette her.

Skrevet

Dersom en penis er en negativ ting i seksuell sammenheng for deg, vil jeg tro det er temmelig utelukket at du er heterofil. Er ikke det ok, da? Kvinner er jo flotte, sensuelle, tiltrekkende vesener! Stå for den du er! Lesber og homser er folk som alle andre. Det er ingen skam å ønske seg noe annet enn penis, og de som mener noe annet sliter med mye rart selv.

Det er din sak hvem du vil ha sex med. Livet er for kort til å ha sex med feil kjønn.

Skrevet

Ja, jeg tenkte slik.

Spurte han jeg var gift med om han ville vente, eller la meg gå - for jeg måtte finne ut av dette her. Han var med under "hele prosessen" og for mitt vedkommende har det gått forholdsvis greit. Begynte å date ei jente og fant ut at "jeg likte det". Uten at de store følelsene var involvert.

Savnet eksmannen min også. Han representerte tryggheten, og jeg beveget meg ut på gyngende grunn. Det tok en tid før jeg var fri for alle følelser og klar for å starte på noe nytt.

Om du tar feil så har du i hvert fall fått det avkreftet/bekreftet - og det høres jo ut som at dette ikke er noe du kan ignorere lenger.

Skrevet

Tusen takk for at du svarer så grundig!!

Har ingen å snakke med dette om, ingen jeg har åpnet meg for når det gjelder dette..Alle rundt meg tror jeg er en jente som liker gutter, og vel så det...

Problemet her er jo at jeg ikke kan fortelle det til mannen min, er redd han kommer til å le, bli sint, osv..Han kommer aldri til å godta det..

Der var du heldig, det må jeg si..

Er så redd for at jeg gjør noe drastisk, tenk om jeg oppdager at det er en mann jeg vil ha??

Dette er såååå vanskelig...herregud.. jeg vil liksom være helt 100% sikker før jeg gjør noe som helst..

Jeg har jo det trygt og godt med mannen min...Veldig.. han betyr utrolig mye for meg..

Men jeg har jo en lengsel, ikke direkte det å ha sex med en kvinne, men det å bli kjent, date, flørte, osv....

Slik har jeg jo følt det hele livet..Men i perioder har jeg "glemt" det..

Skrevet

Takk for svar..:)

Trodde vel kanskje det var normalt og ikke tenne på en penis..hehe..

Må le litt av meg selv også..Deilig å få skrevet ned alt jeg har hatt i tankene mine, hele livet...

Skrevet

Om det er til noen hjelp så "angret" jeg mange ganger og var veldig usikker. Det finnes alltid en sjanse for at du vil angre, samtidig så høres det ut som du er ganske klar på dine lengsler og behov. Det er så mye mer enn kun det seksuelle. Som du sier - ikke et direkte savn vedr. sex. Jeg hadde ikke savnet det, men ignorert -og undertrykket dèt, så for meg ble det en hel ny verden å utforske. Det å føle seg i ett både mentalt og fysisk.

Husker første gang jeg datet ei dame og hun tok hånden min offentlig. Det var til å få dånedippen av, men så skjedde det noe med meg.. Jeg følte meg "hjemme".. stolt og hevet hodet. Det her var m e g.

Følelsene av å være nær en jeg virkelig elsket var overveldende. Mange følelser og undertrykte følelser som skulle ut. Det var virkelig lykke, og jeg svevde nok lenge på ei rosa sky.

Hadde mange runder med meg selv underveis, og selvfølgelig er ingen samlivsbrudd hyggelige. Ikke mitt heller. Men, det har gått over all forventing, og sakte men sikkert har jeg funnet min plass jeg også.

Du skal vite at det er ikke gjort i en håndvending, ting må bearbeides og modnes. Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, eller at det vil bli likedan for deg - alle har vi forskjellige forutsetninger.

Det føles som en SEIER for meg, og livet har fått en litt annen betydning;-)))

Skrevet

Så vanskeligt dette må vœre for deg. Er jo ikke enkelt å bryte ut av alt det trygge og gå ut på gyngende grunn. Hadde du ikke hatt barn ville jeg sagt "go for it", men når barn er involvert ville jeg vœrt litt mer forsiktig. Jeg ville tenkt på dem først og fremst, og hva som er best for dem. Ellers har jeg desverre ingen råd ...er langt fra i din situasjon, men en ting er sikkert, du behøver ikke å skamme deg. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for.

Skrevet

Man må først og fremst finne sin egen lykke, for å oppnå lykke..

Hva barna angår så gjør det det om ikke enda mer komplisert, men det viktigste er at man er lykkelig med seg selv. Det er roten til et godt liv.

Skrevet

Det er fullstendig normalt å ikke tennes på en penis, det er det som skjer når man er lesbisk, helt normalt. Dersom du leser litt om sekuell utvikling, seksuelle roller/identiteter, slik de er beskrevet i psykologisk fagliteratur (beklager, jeg er fagnerd) vil det nok gi deg en del "aha"-opplevelser.

Det er heller ikke rart at du i et sammfunn som så overproporsjonalt dytter på folk heterofili skal slite med å finne frem til en hel identitet som lesbisk. Finn andre i din situasjon, følg Tøysetipp sine råd, begynn å snakke om det. Det er ikke vanlig for heterofile kvinner å tvile som du gjør, virkelig ikke.

Det er heller ingenting "galt" med deg om du ikke har klart å forstå du var lesbisk fra barndommen. Du kan være lesbisk for det. Kvinner i vårt sosiale samfunn blir oppdratt til å glede andre, da kan det være et sjokk å oppdage, etter at man har vært flink pike og fulgt alle spillereglene, at man ikke kan glede andre fremfor en selv.

Skrevet

Tøysetipp, du har selvfølgelig rett. Men så er vel jeg kanskje litt av den gammeldagse sorten der jeg synes barna har rett til å vokse opp sammen med mor og far, så sant det går an....Men ikke hvis en av dem er veldig ulukkelige eller hvis dem krangler osv....Skal ikke utfordre for mye, men mener hvis en først har startet en familie, så kommer den først. Tviler en bør en ikke starte en familie. Vet jo at mye kan skje i åra framover, men det er også viktig og styre unna store fristelser en vet vil forandre på ens eget og andres liv til det negative.

Skrevet

Synes uansett du bør fortelle mannen din dette - han fortjener vel strengt tatt ikke å "bli ført bak lyset"? Hvis det fæleste du vet med sex er penis, vil jeg tro sexlivet deres er deretter... Flytt ut, finn ut hva du vil/hva du er!

Litt morsomt egentlig, at Dib-damene ikke reagerer på at du har vært utro. Hadde det vært mannen din som hadde gjort/gjør det du driver med, hadde han vært "skutt"! :-)

Skrevet

Jeg vil si at min toleranse faller under en annen kategori når det gjelder å finne ut av hvem man er. Men, man må kanskje ha gått i de samme skoene for å forstå hvor komplisert og følelsesmessig forstyrrende det kan være. Ergo, forstår jeg utroskapet på en annen måte.

Når det er sagt er jeg ikke noe videre for utroskap - men hvem er vel det?

Skrevet

Jeg ville også råde deg til å fortelle mannen din om følelsene dine. Hverken du eller han er tjent med at du holder dette inne. Skjønner godt at du er frustrert og fortvilet, men en ting er sikkert; du trenger ikke å skamme deg! Dine følelser er like viktige som alle andres. Vil ønske deg lykke til fremover! Jeg er sikker på at det vil ordne seg for deg=)

Skrevet

For meg er du helt soleklart lesbisk og ikke bi engang etter hva du forteller selv. Jeg er for meg selv helt klart bifil, men det er ikke kjent for noen rundt meg. Jeg tenner på både damer og menn. Tenner du ikke på noen menn i det hele tatt? Jeg tenner ikke alltid like bra på mannen min (slev om jeg prøver så godt jeg kan) men jeg fantaserer like mye om å gå ned på Orlando Bloom feks som f.eks Natalie Portman..

Det at du ikke tenner på penis i det hele tatt sier sitt for meg. ;)

Jeg vet med meg selv at mine lyster må dø med meg.... :( Jeg liker på en måte både pose og sekk, men forstår at jeg ikke kan få begge deler, spesielt med tanke på familien jeg har vært med på å lage.

Verre er det jo for deg som bare liker sekk, men som sitter der med handleposen full......... Håper du finner uta ting snart. Forstår at det er utrolig tøft sånn som ting er nå!

Skrevet

Hmmm... jeg har ikke hatt de tankene du har om jenter/kvinner, og jeg tror det betyr noe at du har dem. Jeg har vært opptatt av jenter, og beundret dem - men ønsket å være dem, og ikke drømt om dem slik du har.

Du vet kanskje svaret selv bedre enn meg, men etter å ha lest innlegget ditt, og ser det opp mot overskriften så tenker jeg - ja. Eller i alle fall bifil. Jeg ønsker deg lykke til på veien videre, og håper du finner ut hvor den går videre. Det er vel bare å følge hjertet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...