Gå til innhold

Drar til Svalbard mandag !!!!!! HVa kan jeg vente meg ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du med innesko på innelomma da eller ? hehe ....

gleder meg - blir veldig anderledes enn mine andre reiser .......

Skal på kurs med jobben , men det er en del fritid . Skal bla på isbjørnsafari med scooter :o)

Skal ligge på funkenhotell ;o) vært der ?

Jeg bor der! Men siden jeg bor her, ser jeg nok på det med litt andre øyne enn de som kommer som turister.

Naturen er storslagen. Kan ikke forklares med ord, må bare oppleves. Du skal på scootertur, og det er kjempefint. Da får du se litt mer enn bare Longyearbyen, som i grunn ikke er sååå fantastisk.

Sola kommer tilbake etter vinteren nå på søndag, så da er det solfestuke med masse arrangementer hele neste uke.

Du må bare ta av deg på beina inne på offentlige kontorer, hotellene, museer osv. Det står lapper der du må det;) Ofte er det tøfler til låns. Men på butikkene, restauranter osv er det bare å beholde skoene på:)

Hvis du har tid til overs vil jeg anbefale hundesledetur, isgrottetur og en tur i gruva. Særegne fantastiske opplevelser alle sammen:)

Det er mildt her om dagen, så ikke forvent deg sprengkulde.

Ellers er det billig alkohol, noe som mange setter pris på, og visstnok et fantastisk uteliv. Har ikke testet det da jeg har vært gravid og i ammetåka hele min tid her oppe:)

Ellers vil jeg anbefale sjokoladefondanten på Kroa;)

God tur.

Da sees vi kanskje:o) Funken er det eldste hotellet, men i mine øyne det fineste med mest historie. Fin restaurant der og med ei fantastisk utsikt.

Det er ikke så kaldt her nå, bare -4, men temperaturen og vært kan snu fort her. Å da mener jeg fort, fra det ene øyeblikke til det andre. Ta med deg ull undertøy, ei god lue og votter. En buff er hverdagsplagg her oppe for å ha over munn å nese.

Du bør få med deg en av isgrottene når dere er her. Er du heldig stopper scooterturen ved en av disse. Å så må du få med deg noen av byens vannhull, om så bare for å se med egne øyne hvor billig det kan være ;o)

Isbjørn safari? Dere er svært heldige vhis dere får se isbjørn, jeg har bare sett de på laaaaaaang avstand så vidt i kikkert.

Skoene tar man av seg på hotellet, hos lokalstyret, biblioteket, museet, sysselmannen etc. På butikker har man skoene på. Der man tar av seg skoene er det ofte gjeste sko (crocks) man tar på seg.

Dere kommer jo til solfesten!!! Det blir gøy! :o)

Annonse

Du vet jeg er i overkant misunnelig. Har alltid villet reist til Svalbard, og enda mer etter jeg leste boke til Anne B. Ragde "Zona Frigida".

Høres ut som du får en fin tur. Gleder meg til å se bilder. Regner med å se bilder på face;-) ?

Goood tur.

Gleder meg veldig nå :o) holder på å pakke !!

Er bare så usikker på hva jeg tar med til kveldene ? orker ikke å fryse ...heller praktisk & varm ....enn stilig & kald ;o) hehe ........

Ja, tøysetipp :o) akuratt ferdig med boka du anbefalte , Zona Frigida - veldig bra !!!!!

Bilder kommer på faceèrn vettu .......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...