Marsipan❤grisen Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Hvor mye spiser din baby i løpet av en dag? da tenker jeg på fast føde + mm/mme?? Min spiser: 0700 MM 1000 Grøt 1400 Middag 1800 Grøt + mm før hvert måltid og utenom som mellommåltider ved behov. (ingen faste rutiner der, hun får når hun har lyst på)
Lace Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Min jente er 9 måneder. Hun legger på seg som hun skal og er "akkurat passe" og en meget aktiv jente. Synes det kan være vanskelig å vite hvor mye mat hun skal ha, men det er tydelig når hun er mett og mengden reguleres deretter. Jeg gir henne 3-4 måltider med fast føde daglig, men mengden varierer. Siden jeg har litt lite morsmelk får hun morsmelkerstatning som tillegg. Ammer 5-6 ganger i døgnet når det passer, men fast som det første vi gjør om morgenen og det siste før hun legger seg. Dette er ca-klokkeslett, varierer med ca 1 time: 07.00: Morsmelk 08.30: Grøt med mormelkerstatning som drikke (150 ml) 12.00: Fruktmos eller brød (kanskje 1/2 brødskive) og litt mme (100 ml) 16.00: Middag (som regel 1/3 glass) med vann + litt dessert (frukt e.l.). Er ikke så glad i middag. 18.30: Grøt med mme (samme som frokost). 19.30: Morsmelk Det er ikke alltid hun spiser opp all maten, mens hun andre dager vil ha mer til et eller flere måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå